Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

in het hart gestoken worden

i.u.s.d
14 jaar geleden

ik heb een keer gedroomd dat ik een donkere ruimte binnenliep, opeens werd ik vastgepakt door 2 mensen, en ze draagden me naar een soort stenen tafel.
ze bonden me daarop vast en pakten een mes. ik schreeuwde en spartelde tegen, maar hij hief het mes boven zijn hoofd, en liet het met veel vaart in mijn hart terecht komen.
ik werd schreeuwend en huilend wakker, helemaal onder het zweet. ik voelde de hele week een enorme pijn, precies bij mijn hart.
wat betekend dat? en waarom voelde ik die pijn een hele week?

anoniem1
14 jaar geleden

zoals een paar mensen het aan mij uitlegde, leggen je dromen iets uit over je lichaam door middel van pijn op dat gebied. een scherpe pijn door je hart betekent dat je problemen hebt.

dit kan 2 soorten pijn zijn. liefdesverdriet. je vriendin/vriend of ex heeft je verlaten. de pijn die je voelt is nog steeds goed voelbaar, en de pijn van je droom, dat je in je hart werd gestoken voelde zo echt aan, dat je echt gelooft dat je door je hart werd gestoken.

de 2de pijn kan iets met je lichaam te maken hebben. een verstopte ader, een tijdelijke ritmische stoornis van je hart, of een plaatselijke bloedvergiftiging. voor dit moet je bij de dokter om advies vragen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024