Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vermoord worden/moord zien

14 jaar geleden

He allemaal,

Ik heb vaker nachtmerries, maar vannacht vond ik het aardig extreem. Ik kan deze nachtmerries ook goed onthouden.

Ik zat met een man in de auto en we stapten beide uit bij een verlaten weg, hij keek me aan en zei: nu ga ik jou vermoorden,
ik rende weg en al snel kwam poltie aanrennen en schoot hem neer zodat hij mij niet meer kon pakken.
Ineens was ik in een grot en daar zat een vrouw, helemaal in paniek zij was daar door hem gevangen gehouden.

Daarna ging de droom over in dat ik in een lift kon kijken, ik zag 2 mannen en een klein meisje van een jaar of 6.
Ze hielden haar tegen de grond gedrukt en 1 van de mannen hield haar mond dicht zodat ze niet kon gillen,
de andere man stak met een mes op haar in, ik zag dat ze haar mond open deed en schreeuwde. Daarna werd ik wakker,

vond de laatste droom nogal angstaanjagend, ik wou deze nachtmerrie graag even kwijt. Wat kan zoiets betekenen?

robin
14 jaar geleden

ik had een soortgelijke droom
Ik was in een cafe er kwam een man naar me toe die zei ik ga je vermoorden net op dat moment kwam er politie aan om hem te stoppen
Ik was mijn moeder kwijt en zocht haar... die man had haar meegenomen en verstopt.

au3jansen
13 jaar geleden

Ik heb vannacht gedroomd dat een vader van een kind druk op zoek was naar een antwoord op hoe zijn kind opgroeide als een kind met beperkingen.

Volgens hem was er iets door een fabriek/instelling toegediend of in de lucht verspreid dat zijn kind al die jaren had ingeademd.

Hij kwam thuis nadat hij bij een beurs was geweest. Op die beurs had hij het een en ander te horen gekregen over dat spul en hij had bij zijn terugreis veel geannalyseerd.

Thuisgekomen ging hij met zijn vrouw op de bank zitten en begonnen ze erover te praten, uiteindelijk werd het een discussie, want zijn vrouw had altijd gedacht dat hij gewoon zo was geboren en dat haar man niet zo achterlijk moest doen en dingen zag die er niet waren.

Op dat moment ging mijn droom over naar de trap, want daar liepen heel zachtjes twee mannen naar boven (de man en vrouw beneden hadden geen idee, want die zaten nog in discussie). De mannen wisten precies waar ze moesten zijn en liepen naar de kamer waar deze jongen sliep. De jongen had een grijs/blauw pyjama aan hemd en broek van katoen, met blauwe randen aan zijn broekspijp en mouwen. Hij lag met zijn rug naar de buitenkant en met zijn buik richting de muur, met opgetrokken knieen. Het jongetje van ongeveer 13 a 14 jaar heeft niks gemerkt, maar werd flink gepakt. Er kwam geen bloed bij kijken, maar het jongetje is wel overleden ter plekke...

Vader hoorde beneden dacht hij geluiden en is toen met zijn vrouw naar boven gelopen (de mannen waren toen inmiddels al weg). Hij liep de kamer op en stond 2 meter van het bed af. Hij zag dat zijn zoon dood was en wat er was gebeurd. Hij wist dat hij vermoord was, maar ook meteen dat daarmee zijn gedachte over zijn zoon en dat spul bevestigd was. Ik voelde het verdriet van vader en schrok toen wakker, ik vond het zo erg dat ik niet meer wilde kijken.

Ik was er tijdens die beurs, ik was er tijdens de discussie en ik was er toen tijdens dat het kind werd vermoord en toen de vader boven stond te kijken naar zijn zoon. Ik stond op een afstand te kijken naar wat er gebeurde.

Ik vraag me af wat dit betekent zo'n droom...Het was zo echt...het gevoel, kleur, de woorden van de mensen, de hoek waar ik dingen zag...