Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Moord, zelfmoord

Rozenblaadje
14 jaar geleden

Een aantal jaren geleden ging het niet goed met me (slachtoffer van pesten, mishandeling, enz) en droomde ik vaak dat ik gewelddadig vermoord werd door soldaten.

Sinds kort droom ik weer dat ik dood ga, maar nu over zelfmoord.
Ik lig in een badkuip, zonlicht op mijn gezicht, warm water, zoete bloemengeur, terwijl ik mijn polsen open snijd.
Heel vreemd, een hele rustige, serene, mooie droom.

Wat kan ik hier uit halen?
Vroeger gewelddadig door vreemden vermoord, en nu heel rustig en mooi door mezelf?

Nicole
14 jaar geleden

Hoi Rozenblaadje,

Inderdaad vreemd dat het thema dood weer terug komt bij je. Ik denk dat het misschien te verklaren is doordat je nu beter in je vel zit? Misschien betekent de droom dat je nu niet meer bang ben en de controle terug hebt. Dit uit zich misschien in de droom dat jij nu zou kunnen bepalen of en hoe je zou sterven in plaats van een gewelddadige moord.

Groetjes

14 jaar geleden

Hoi Rozenblaadje

Dromen dat u zelfmoord pleegt geeft aan dat u geconfronteerd zult worden met trieste aangelegenheden.

Wie in de droom een bad neemt, wil verlost worden van een zware geestelijke last. Men wil zichzelf geestelijk zuiveren. Vaak staat ons een nieuwe levensperiode te wachten.

Groeten H@ns.