Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wekenlang ongeveer dezelfde nachtmerrie

14 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik ben een 19 jarige jongen en heb de laatste weken ongeveer dezelfde nachtmerrie.
Het begint altijd precies hetzelfde. Ik ben aan het zwemmen in een bijna te sterke stroming, die me ergens heen wil trekken.
maar het lukt me altijd om door deze stroming heen te zwemmen. Hierna beland ik in een landhuis op een soort heuvel. waarna ik door het raam een metershoge vloedgolf op me af zie komen. Ik sta dan op een trap, ik heb dan de keuze om naar beneden te gaan en weg te rennen voor de golf of de golf op te wachten. In beide gevallen ga ik dood door verdrinking. af en toe komt het voor dat ik de vloedgolf overleef.

Ik vraag me af waarom ik constant hetzelfde droom en of deze droom dan ook een betekenis heeft.

alvast bedankt

Maddy
14 jaar geleden

Ik zal niet pretenderen dat ik dromen kan verklaren, heb zelf ook een droom op 't forum gezet voor input, maar mss dat ik je een beetje op weg kan helpen?

Als je kijkt naar je leven van de afgelopen weken, is er dan een situatie of gevoel - iets- waar je al een tijdje mee zit? Dromen die blijven komen zeggen meestal dat je er nog steeds mee bezig bent, dat je ook steeds nieuwe oplossingen probeert te vinden, een keuze die je op meerdere manieren kan maken probeert te maken. Dat je niet altijd doodgaat betekent dan ook dat er wel degelijk een goede keus is, ook al moet je misschien kiezen voor de minst slechte keuze en de gevolgen daarvan accepteren..

But like i said, i'm no dreamexpert.

gr. Maddy

14 jaar geleden

Dag Maddy,

Het klopt wel dat je zegt, als ik de afgelopen weken bekijk heb ik het vreselijk druk met mijn school. ik kom niet toe aan mijn hobby's en mijn vriendin lijdt daar ook onder. Ik weet dat ik een keuze moet maken, het is mijn geweten versus mijn gevoel.

Dit kan dus verklaren waarom ik constant over dezelfe nachtmerrie droom.
De verstikkingsdood kan ik verklaren door mijn eigen angst voor deze dood.

heel erg bedankt

Maddy
14 jaar geleden

Graag gedaan. :) Ik hoop dat het snel weer wat rustiger voor je wordt en de nachtmerrie verdwijnt. Succes!

groetjes, Maddy

Esmeejaa
12 jaar geleden

Dromen onstaan door traumatische gebeurtenissen, negatieve gedachten, stress, een enge film die je gezien hebt voor je ging slapen, of bang bent dat zoiets gaat gebeuren. Als ik een nachtmerrie heb droom ik namelijk altijd dit: Ik en me gezin worden achterna gezeten door een groep jongens die meisjes ontvoeren, er zijn vogels die ons willen helpen ze kunnen ons gewoon optillen en heen vliegen waar ze willen, na een tijdje word ik ontvoerd en vol gespoten met gif. Even later gaan de jongens even weg en ontsnap ik van deze jongens en sla op de vlucht. Eenmaal bij buren aangekomen willen ze ons helpen met de auto en vertellen me dat ze me zus hebben en dat ze overleden is, ineens staan we stil met de auto en word ik de auto uit gesleurd door die jongens. Daarna ontsnap ik weer en kom ik in een boerderij terecht maar die mensen van de boerderij blijken bij die jongens te horen. En word ik weer meegenomen, mishandeld en vol gespoten met gif. Daarna schrik ik huilend wakker. Ik ben nu 16 en droomde dit ook vanaf me 14e door wat er allemaal gebeurt is in me verleden. Hoop je hier mee genoeg informatie te hebben gegeven.