Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemdgaan partner met vervolgens zelfmoord

Jolanda
14 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd een droom die vaak terug komt. Ik vind hem best eng. Misschien weet iemand van jullie wat het zou kunnen betekenen?

De droom speelt zich af op een feest. Ik ben dan mijn vriend kwijt en ga hem zoeken. Mijn vriend is dan samen met 4 kennissen (2 man 2 vrouw) aan het vreemdgaan in een (kleding)kast.
De kast zit op slot en daardoor kan ik ze niet vinden. Op gegeven moment gaat de kast vanzelf open en zie ik wat er aan de hand is. Een van de meiden begint me vervolgens uit te lachen terwijl de andere 4 mensen (incl mijn vriend) er snel voor zorgen dat ze wegkomen. Wanneer dat meisje weg loopt sluit ik mezelf op in de kast en verhang ik mezelf. De droom stopt meestal hierna.

Ik weet echt niet wat ik met de droom aanmoet. Mijn vriend is wel eens vreemd gegaan met het meisje dat me uitlacht maar ik heb geen zelfmoordneigingen ofzo.

Weet iemand wat dit kan betekenen?

Alvast bedankt!

Jacob
14 jaar geleden

Hoi Jolanda,

Dat is een vrij ondubbelzinnige droom. De kast symboliseert dat het vreemdgaan in eerste instantie verborgen was, het moment dat de kast openging was het moment dat de affraire aan het licht kwam. Waarschijnlijk heeft het meisje dat met je vriend vreemdgegaan is dit zelf bekend gemaakt, terwijl je vriend dit verborgen probeerde te houden en het alleen deelde met de andere personen in de kast.

Het feit dat je zelfmoord wil plegen betekent dat dit incident je diep geraakt heeft, en dat je het niet kan accepteren. Het lijkt erop dat jezelf hebt verteld dat het allemaal goed is en komt, maar dat je hiermee niet je hart volgt.