Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over kwaadaardige kat/ vogel

14 jaar geleden

hallo,

ik heb een hele rare droom gehad. ik zat bij een hotel/ camping en ik had daar een jong katje gevonden (hij was best schattig). ik zat op een boomstam een beetje met het diertje te spelen en toen zag ik rechts van mij een winkeltje met blikjes vis buiten staan. ik zeg tegen dat katje (op dat moment weg kijkend van mij) kom gaan we een lekker visje voor je halen.
dat katje draait zich naar mij toe heeft ineens (duivelse) rode ogen, kijkt mij met een kwaadaardige/ agressieve blik aan, snauwt naar me en valt me aan. Ik word natuurlijk bang en begin te rennen richting het hotel. de kat zit me op de hielen nog steeds met die felle duivelse ogen maar ik zie ook een vogel op me afkomen (hij was niet zo groot). die vliegt vervolgens tegen mij aan en begint aan mijn haar te trekken. toen ik in het hotel was stond die kat me buiten nog steeds aan te kijken en het was of hij stond te wachten tot ik naar buiten zou komen en hij me kon grijpen.

ik kan nergens op internet een duidelijke uitleg vinden over een duivelse kat of 1 met rode ogen, want dat is mij het meest bijgebleven. ik hoop dat ik iemand mij hier meer over kan vertellen. wat is de betekenis van deze droom?

Met vriendelijke groet

Miquel

14 jaar geleden

Hoi Miquel

kat is in de droom niet altijd het lieve spinnende huisdier. Vaak heeft de kat in de droom iets duivels en is het de begeleider van de boze heks. Toch heeft de kat in de droom maar weinig met duivels en demonen te maken. Meestal heeft zij een seksuele betekenis, maar zij staat ook voor ongebondenheid, onverwachte wendingen, eigenzinnigheid, voorzichtigheid, sluwheid, gluipergheid, geluk en ongeluk.

Als je droomt dat vreemde ogen je volgen, lijkt dat onaangenaam, maar het is een heel gustig teken.

Vissen golden al in het oude Babylonië als seksuele symbolen. Toch hebben vissen deze betekenis in onze moderne tijd enigszins verloren. Tegenwoordig staan ze meer symbool voor de diepte van de menselijke ziel.

De vogel is als wezen van de lucht het symbool van onze psyche. Het symboliseert de gedachten die ons bezig houden maar het kan ook de ziel symboliseren.

Zo is rood: is de kleur van het gevoel waardoor het verstand wordt geprikkeld.
Bloed en vuur zijn rood, het is de kleur van de hartstocht en van de gemoedsaandoeningen (in onze cultuur) maar ook van het gevaar.
instinct – seksualiteit – kracht – moed – strijdlust – impulsiviteit

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.