Ik heb nu al twee keer gedroomd over het volgende:
1e keer: het was oud en nieuw. we waren met een heleboel mensen waaronder mijn familie en hun vrienden op een terein waar ook een hoge houten toren in stond.
Bijna op middernacht komt er een hele grote beer het terrein op en ik en mn zusje staan op de toren. Ik zie iedeeen naar binnen rennen. Mijn vader komt de toren op om ons te redden. Hij is bovenop de toren, samen met ons en de beer komt erachteraan geklommen. Hij roept naar ons "gaan jullie maar, jullie moeten je school nog afmaken." Mn zusje en ik klimmen naar beneden en ik zie boven me hoe de beer mn vader aanvalt. Daarna zie ik niks meer want ik klim naar beneden. Ik hoor alleen het geschreeuw van mn vader. Ik weet zeker dat hij dood is. Vervolgens gaan mn zusje en ik naar binnen en moet ik mn moeder vertellen dat mn vader dood is. Dat laatste gevoel is verschrikkelijk.
En dan is de droom afgelopen. Ik werd misselijk wakker en het had zo'n impact op me dat de tranen over mn gezicht liepen.
2e keer: ik was met een vriendin van me bij een zwembad waar een bassin naast zat met een hek ertussen waar een krokodil in zwom. Het was zo'n zwembad waar schoonspringers ook springen, met zo'n hoge duikplank of verdieping.
Door een reden die ik me niet kan herinneren was die krokodil ineens toch in het zwembad en niet in het bassin. We besloten de krokodil terug in het bassin te lokken. Ik zou vanaf de hoogste duikplank een stuk zalm naar beneden in het bassin gooien,
De hekken moest gesloten worden met een knop door die vriendin, maar de knop deed het niet. We hadden afgesproken dat ze niet het water in zou gaan. Terwijl ik boven stond en de zalm gooide zag ik ineens dat ze toch het water in gegaan was. Ik was te laat met gooien en ik rende snel naar beneden om haar te redden.
Terwijl ik naar beneden ren (en weer zie ik niet wat er gebeurd) hoor ik haar gillen, echt door merg en been, zo'n nare gil. Beneden gekomen zie ik stukken vlees drijven. In die droom is zij dan ook die stukken vlees. Maar de gil was angstaanjagender.
Vervolgens moet ik het aan haar vriend vertellen. Die komt echter al huilend de kantine in, hij was uit voetballen en komt met zn team net terug. Hij moet verschrikkelijk huilen. En ik ook.
Ook deze keer werd ik weer misselijk wakker.
Wat kunnen deze dromen betekenen?