Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
de Sultan
Het begon allemaal prima, een lekker zonnetje en ergens op een terrasje verwende de smaak van een heerlijk biertje mijn smaakpupillen. Het was gezellig met vrienden en onbekenden en met haar, zij bleek achteraf zijn secretaresse en zijn vrouw en dus een groot gevaar. Maar hoe het ook zij, het werd al door gezelliger en na een tijdje werd ik wakker naast haar maar zij, zij bleek de vrouw van een gigantisch rijke Sultan. En hij bleek van ons geklessebes niet echt vrolijk te worden, zelfs zo niet vrolijk dat hij zich door zijn chauffeur met zijn snelste wagen naar zijn privé landingsbaan liet rijden en met een leger aan lijfwachten in zijn privé A380 naar Nederland vloog. En hij spaarde moeite nog geld om er achter te komen wie er aan haar had gezeten, en al snel stond er een prijs van ruim honderdmiljoen eurocent op mijn kop, en plots was ik een doelwit genaamd Jacob S.
Maar fijn toch kon ik na haar, ondanks dat ze een onbeschrijfelijke ondeugende schoonheid bij me was al snel de draad van mijn dagelijks leven weer oppakken, en gebeurde het op een verjaardagsfeestje van een vriend of familie lid voor zover ik me kan herinneren , in een of ander hotel.. Daar stond een premie jagende huurmoordenaar, hij was verkleed als een bekende, maar toen ik hem aankeek wist ik genoeg. Van de Sultan had hij een van puur goud gemaakte Lock-Knive gekregen om daarmee mijn hart te doorboren, en dat mes liet hij onopgemerkt door de andere verjaardagsfeestgangers bedreigend aan me zien. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen, en ik had politie nodig dus belde met mijn mobiel 112. Die waren helaas in gesprek, dus ik dacht dan maar dat andere nummer… Geen spoed wel politie was die slogan in die reclame, ook al was er wel enorme spoed als 112 niet opneemt dan maar zo…. maar wat was dat nummer ook alweer.. 0900 of 0800 ehhh 8844, 8484?? Ja eindelijk hoorde ik een kiestoon, en ja eindelijk iemand aan de lijn, maar niet de politie, het was: hallo met Sensoor, een vrouw die vroeg wat er mis met me was. Toen ik vertelde dat ik verkeerd verbonden was, en moest ophangen verweet ze me dat ik een wegloper was en niet over mijn gevoelens durfde te praten. Het was niet makkelijk om haar uit te leggen dat ik met spoed politie nodig had omdat er een huurmoordenaar met een groot gouden mes achter met aan zat. Toen bleek die huurmoordenaar ook nog eens een bedreven messen werper te zijn, hij werpte zijn mes en het vloog van de ene kant van de feestzaal tussen alle mensen door, precies in mijn rug. Het werd in een klap donker, ik was niet dood maar raakte volgens mij wel in een soort coma of iets.
Toen ik wakker werd zat ik met mijn familie in de bus op weg naar een vliegveld ergens in Venezuela, we hadden blijkbaar vakantie gevierd of iets. En bij het inchecken vroeg die dame om mijn legitimatie, tot mijn grote schrik was ik mijn paspoort kwijt en was bang dat ik niet met de vlucht mee mocht, maar de vrouw gaf aan dat als ik kon laten zien dat ik voldoende leefgeld op zak had dat ik toch wel mee mocht, Gerrit zei nog dat hij het echt super klote vond dat ik mijn paspoort was verloren. Maargoed, leefgeld, dus ik opende mijn portemonnee en zag dat ik genoeg cash had maar daartussen ook een klein zakje weed… Onee wat doet dat daar, dat kan toch niet hier, dat is hier een misdaad waarvoor je in de gevangenis beland, snel gooide ik het onder onze tafel. Zo dat was ik gelukkig kwijt, maar de geur van wiet werd steeds heftiger, het viel enorm op. Maar zo snel mogelijk toonde in de vrouw van het vliegveld mijn dikke stapel bankbiljetten en ze gaf me goedkeuring om mee te mogen vliegen en ze liep weer weg. Maar toen zag mijn schoonzus iets onder tafel liggen en raapte het op, toen ze het van dichtbij eens goed bekeek wist ze dat ze dat beter niet in haar handen kon hebben hier op het vliegveld van Venezuela, dus ze gooide het geschrokken weer terug onder tafel. Ik moest haar later natuurlijk uitleggen dat dat niet bewust in mijn portemonnee was mee gereisd, en dat ik er ook niets van snapte. Pas veel later snapte ik hoe die wiet daar kwam, lees maar verder.
Ik snap niet precies waarom maar ik liep in Nederland in mijn eentje naar mijn auto die nog op het vliegveld stond. Ik reed zonder gordel door de parkeer garage en in mijn auto achteruitkijkbinnenspiegel nam ik waar dat ik werd achtervolgd. Het leek wel een spelletje op mijn xbox waarin je moet ontsnappen aan een achtervolger. Uit mijn auto haalde in het uiterste en het was een wilde achtervolging en toen ik ergens een deur zag waar ik een vluchtweg in zag stapte ik uit en liep er zo onopvallend mogelijk op af. Toen viel me al snel een oud mannetje op, hij leek me wel te achtervolgen. En ik liet hem zien dat ik bewapend was met een houten stok, en ik nam een defensieve houding aan terwijl ik toch steeds richting de deur bleef lopen. Eindelijk was ik er, ik wilde net de deurklink pakken toen dat oude mannetje op me af sprong en net toen ik hem wilde rammen deed hij een stap achteruit en begon te lachen: hahaha het neusje het neusje hahaha. Ik dacht wat is dit, het neusje en hij trok een kunststof neus van zijn gezicht, het bleek een vermomming te zijn. Nee dit kan niet waar zijn, het oude mannetje veranderde in een uitlachende Paul de Leeuw, wat een goeie grap lachte hij. Ik zat in een of ander programma als: lach je rot, hij vroeg wat ik er van vond dat ik zo in de maling was genomen, en of ik wist wie zo’n grap als dit met me uit zou willen halen. Ik kon het niet geloven, die knappe meid, de sultan, het mes, Venezuela die wiet op het vliegveld, ik was het slachteroffer van een geslaagde complexe grap..… Net toen ik bedacht wat ik er van vond werd ik wakker, en was onder de indruk van deze droom. Het was pas half drie in de nacht, dus ik had gelukkig nog genoeg tijd voor een tukje, maar ging eerst even uit bed en naar beneden voor een koffie met een sigaret. Het voelde alsof ik dat na zo’n avontuurlijke droom wel had verdient, mijn vriendin kwam vrij snel even uit bed naar mij in de woonkamer toe om polshoogte te nemen wat er met me aan de hand was, dus ik vertelde haar wat mij was overkomen zo even in mijn droom toen ik lag te slapen naast haar in bed. Ik geloof dat ze het verhaal bijna niet kon geloven, het is begrijp ik zelf ook best wel een beetje een vreemd verhaal. Ofschoon het blijft voor mij een raadsel waar ik ben en waar mijn geest allemaal kan belanden , alles kan in dromenland, maar is deze bizar of wat?