Hallo allemaal,
Ik ben Stefan, ik ben 13 jaar oud.
Op mijn 12de jaar heb ik een angstaanval gekregen, dit werd steeds erger, en nu heb ik een angststoornis.
De laatste tijd gaat het slecht met school, er is veel ruzie thuis, ik ben heel ongezond bezig, etc.. Ik word er nogal depressief van.
Maar er was opeens iets gebeurd: Ik heb de laatste 4 maanden geen angstaanval meer gehad. Hier ben ik heel blij om.
Maar vanaf vrijdagavond begon ik opeens heel naar te dromen, over de raarste dingen.
Dus vrijdagavond ging ik slapen. Ik ben heel bang voor een atoomoorlog, dus ik heb daar vaak nachtmerries over. Dit keer was het dus ook het geval. Ik was met mijn moeder aan het wandelen, en hoorde opeens een knal. De knal was zo hard dat ik doof werd. Ik dacht: Ik ga achter een muur staan, dan overleef ik het wel. Maarnee, ik ging dood en schrok wakker. Duur zulke dromen word ik overdag heel angstig, en is zeer irritant.
Zaterdagavond heb ik de ergste droom meegemaakt in mijn hele leven. Omdat er de laatste tijd veel thuis gaande is (ruzie) droomde ik dus dat ik zó depressief was, dat ik zelfmoord wilde plegen. Ik vroeg dus in mijn droom aan mijn vader of hij mij wilde vermoorden. Dit wilde hij doen. Hij kneep mijn keel dicht, maar ik zei: ''Ho, stop. Ik wil blijven leven, er zijn heel veel mensen die om mij geven.'' Maar doordat mijn vader heel hard kneep, werd ademhalen steeds moeilijker. Ik liep naar mijn moeder, en toen viel ik neer op de grond. Levenloos, ik was dood.
Nu ik erover nadenk, kan ik gerust gaan huilen. Ik ben altijd het blije type geweest, ik maakte iedereen aan het lachen. Ik was de schoolclown, maar de angst begint mijn leven te bepalen, en dit wil ik niet hebben.
Kan iemand mij vertellen wat deze droom betekent en wat ik eraan kan doen? Ik wou dat ik terug in de tijd kon gaan.. :'(