Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Intens Dromen

Stefan
14 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik ben Stefan, ik ben 13 jaar oud.

Op mijn 12de jaar heb ik een angstaanval gekregen, dit werd steeds erger, en nu heb ik een angststoornis.
De laatste tijd gaat het slecht met school, er is veel ruzie thuis, ik ben heel ongezond bezig, etc.. Ik word er nogal depressief van.

Maar er was opeens iets gebeurd: Ik heb de laatste 4 maanden geen angstaanval meer gehad. Hier ben ik heel blij om.
Maar vanaf vrijdagavond begon ik opeens heel naar te dromen, over de raarste dingen.

Dus vrijdagavond ging ik slapen. Ik ben heel bang voor een atoomoorlog, dus ik heb daar vaak nachtmerries over. Dit keer was het dus ook het geval. Ik was met mijn moeder aan het wandelen, en hoorde opeens een knal. De knal was zo hard dat ik doof werd. Ik dacht: Ik ga achter een muur staan, dan overleef ik het wel. Maarnee, ik ging dood en schrok wakker. Duur zulke dromen word ik overdag heel angstig, en is zeer irritant.

Zaterdagavond heb ik de ergste droom meegemaakt in mijn hele leven. Omdat er de laatste tijd veel thuis gaande is (ruzie) droomde ik dus dat ik zó depressief was, dat ik zelfmoord wilde plegen. Ik vroeg dus in mijn droom aan mijn vader of hij mij wilde vermoorden. Dit wilde hij doen. Hij kneep mijn keel dicht, maar ik zei: ''Ho, stop. Ik wil blijven leven, er zijn heel veel mensen die om mij geven.'' Maar doordat mijn vader heel hard kneep, werd ademhalen steeds moeilijker. Ik liep naar mijn moeder, en toen viel ik neer op de grond. Levenloos, ik was dood.

Nu ik erover nadenk, kan ik gerust gaan huilen. Ik ben altijd het blije type geweest, ik maakte iedereen aan het lachen. Ik was de schoolclown, maar de angst begint mijn leven te bepalen, en dit wil ik niet hebben.

Kan iemand mij vertellen wat deze droom betekent en wat ik eraan kan doen? Ik wou dat ik terug in de tijd kon gaan.. :'(

Ninaa...!
14 jaar geleden

Hé Stefan,

Vervelende dromen! Ik heb wat informatie opgezocht over je dromen. Ik hoop dat die informatie je kan helpen.

Over je 1ste droom:
Een droom over een atoombom suggereert gevoelens van hulpeloosheid, bedreiging en een verlies van controle.
Aangezien dat je schrijft dat het de laatste tijd slecht met je gaat, zou de atoombom in je droom kunnen duiden op de hulpeloosheid en verlies van controle die je voelt in je dagelijkse leven.

Over je 2e droom:
Moorddromen komen vaak voor als je niet lekker in je vel zit, wat ik bij jou uit je bericht kan halen. Als je droomt over je eigen dood duidt dit op een overgangsfase in je leven. Ook kan het betekenen dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen uit het dagelijks leven. Ik vrees dat jouw droom het laatste betekend, aangezien het niet zo goed gaat met je, als ik je stukje zo lees.

Hopelijk heb ik je zo wat inzicht gegeven en weet je wat je dromen betekenen. Probeer in ieder geval positief in het leven te staan en ik hoop dat het beter met je mag gaan. En wie weet, als het beter met je gaat op school en thuis, dat die dromen dan niet of bijna niet meer terug komen. Ik hoop in ieder geval dat het beter met je gaat!

Veel succes en sterkte,
Nina