Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Steeds weer dezelfde angstaanjagende droom.

Elise
14 jaar geleden

Hallo,
Ik kreeg een tijd geleden last van nachtmerrie's maar het waren steeds andere. Nu heb ik sinds een paar maanden 1 nachtmerrie die steeds vaker terug komt.
Er gebeurt steeds weer hetzelfde, ik zit in een gebouw met een erg hoog (deels schuin) plafond. het lijkt er op een zwembad, echter zie ik in mijn droom maar een klein kikkerbadje waar te veel mensen in zitten. Wanneer ik erin wil gaan verlies ik de macht over mijn lichaam en wordt ik alle kanten op geslingerd. Ik lijk wel een lappenpop.
Na heen en weer te zijn geslingerd zweef ik hoog richting het schuine gedeelte van het plafond. Mijn lichaam buig op plekken en in richtingen die medisch gezien onmogelijk zijn. Dan komt er een soort "demonische" schreeuw uit mijn mond terwijl ik mijn gezicht voel vervormen. Van die schreeuw in mijn droom schrik ik (soms schreeuwend) wakker en zonder ik het door heb verstop ik me razendsnel onder de dekens. Ik durf dan mijn ogen niet langer dan een tel dicht te doen want dan gaat het gewoon verder.

Ik ben wanhopig,ik krijg rillingen als ik eraan denk of het erover heb en ik heb het steeds vaker en daarna kan ik niet verder slapen. Ook durf in steeds minder vaak te gaan slapen. Weet iemand wat dit betekend en wat ik er misschien tegen kan doen?

Groetjes,
Wanhopige slapeloze Elise