Denk dat het een uur of half 2 was vannacht. De voordeurbel ging. Ik hoorde nog net hoe het geluid zachtjes verdween in de nacht. Wie zou dat nu kunnen wezen dacht ik nog toen ik net wilde opstaan.
Omdat ik niet wist hoe en wat ging ik naar het kleine kamertje en keek door een strook van de gordijnen richting de deur om te zien wie er stond. Zag in eerste instantie niemand, maar even later zag ik aan de overkant een man staan. Het viel me op dat hij totaal zwarte kleding aan had, beetje vreemde kleding zoals je die in films ziet. kan niet goed omschrijven wat precies.
Ik vertrouwde het niet en ging terug naar bed zonder open te doen. Even later hoorde ik muziek-geluiden en ging ik naar de achterkamer om te zien wat er aan de hand was. Zou die man naar de achterkant gegaan zijn om te proberen in te breken ? ik moest het er mijn er van weten.
Voorzichtig schoof ik het gordijn opzij en zag zojuist de buurvrouw thuis komen. Die zag mij en knikte voorzichtig naar mij. Ik knikte terug en ging opzoek naar waar het geluid vandaan moest komen.
De andere buurman was in de tuin aan het schuren met een elektrische schuurmachine... de malloot.... s'nachts....
Ik zag verder niets bijzonders en ging terug naar bed. Ik realiseerde mij dat de gordijnen in de kamer nog open stonden en ging terug naar beneden om ze dicht te doen. Net toen ik de kamer in kwam zag ik weer die zwarte man en hij zag mij.
Hij kwam richting de deur en belde weer aan. Ik schrok me kapot en probeerde me te verbergen wat niet ging.
Ineens stak de man zijn hoofd door het raam en zei iets. Ik duwde hem terug met een stuk hout waar ik een punt aan geslepen had. Hij wilde iets..... iets van geld ofzo... weet het niet precies...
Toen hij zijn hoofd terug trok werd ik wakker.....
Heb nog een poos eraan moeten denken voordat ik weer in slaap viel....