Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn eigen lijk zien, besmeurd in bloed.

Kaylee
13 jaar geleden

Ik heb toch wel zo'n vreemde droom gehad. Ik was helemaal onrustig toen ik wakker werd en heb er de hele dag nog over nagedacht.

Strekking van de droom:
Ik werd ontvoerd door een groep mensen die ik niet kende, die uiteindelijk vampieren bleken te zijn. Ze kwamen in hun manier van doen erg dreigend over en ik was onder bijna constante toezicht van 1 mannelijke vampier. Toen ze mij meenamen kwamen we onderweg een lijk tegen die op straat lag. Het gezicht was niet te onderscheiden omdat de haren daar over heen lagen. Een vrouwelijke vampier zei tegen de mannelijke vampier die mij in de gaten hield dat hij het bloed van de dode moest proeven zodat ze wisten wie het was. Dat deed hij, keek me aan en zei dat ik het was. Het lijk werd omgedraaid en inderdaad, daar lag ik, besmeurd in bloed. Het angst brak me uit en ze namen me mee.
Ik weet nog dat mijn gevoel voor de man heel dubbel was, alsof er een soort stockholsyndroom plaats vond. Ik was bang voor hem, maar aan de andere kant beschermde hij me wel wat ik goed kon waarderen.
Een aantal keren rende ik weg, snel de trap afdalend: eerder springend en dan was ik steeds in een uitgestrekt landschap waar je je niet goed kon verstoppen. Ik probeerde me dan zo goed laag mogelijk te leggen in het gras zodat ik niet gevonden zou worden. (Ik was opeens een wolf geworden, heel raar, net als de vampier-man) Maar elke keer vond hij me toch en was hij heel boos.
De rest van de droom kan ik niet goed meer terughalen of zijn te vreemd om in woorden uit te drukken. Wat ik wel weet is dat ik erg angstig was. Ik heb ook veel vaker dromen over achtervolgingen of bijvoorbeeld executies: niet fijn wakker worden! Ook droom ik vaak dat mijn moeder (en soms andere mensen die dicht bij me staan, maar voornamelijk mijn moeder) heel onverschillig is over aangrijpende dingen. Zo van: 'tja, het is niet anders dat je dood gaat' of als ik bang ben dat ze misschien dood is van: 'waar maak je je druk om?'.

Het is misschien een beetje een onsamenhangend verhaal, maar misschien heeft iemand wel een geniale ingeving over wat dit soort dromen kunnen inhouden.

In het echte leven ben ik trouwens in de aanloop naar mijn examens en heeft mijn moeder aankomende donderdag een hersenoperatie voor de boeg + ik ga aankomende zomer een jaar naar Amerika toe. (Misschien dat dat van belang is bij het beantwoorden van de droom).

Groetjes,
Kaylee