Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Re:Niet kunnen opstaan

M.
13 jaar geleden

Ik heb nu en in mijn kindertyd dromen gehad dat ik niet kon opstaan om weg te rennen. Die dromen gingen zo : Demonen of monsters zaten achter me aan. Ik zat te rennen. Ik val en ik wil weer zo vlug mogelijk opstaan. De ene been staat al maar de andere zit muurvast! Ik hoor dan vaak ook: "Je kan tog niet opstaan! We pakken je!!!"

Ik wil egt weten wat dit betekent!!

matthijs
13 jaar geleden

Dit klinkt als een droom waarin je geconfronteerd word met dat wat je in het ontwaakte leven beschouwt als negatief/demonisch , mogelijk plaats je jezelf onder anderen wanneer het grimmig begint te worden. Je kan het zien als een zelfstrijd tussen je angsten en zelfkennis. In je hart weet je namelijk dat je voor niemand te vrezen hebt behalve je eigen gecreerde angsten. Deze voet die stellig blijft staat symbool voor een deel van jou die weigert toe te geven aan deze angst.
Blijf staan en ga de confrontatie aan. Zowel in de droom als in het echte leven.