Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

help de betekenis van mijn droom achterhalen

Weg zoeken
13 jaar geleden

Ik heb sinds een paar jaar een steeds terugkerende droom. De plaats waar het gebeurt ziet er soms wat anders uit, maar het principe is telkens hetzelfde : ik zoek de weg. Heel vaak speelt de droom zich af in een metrostation. Ik voel me dan meestal chaotisch en ben intens op zoek. Soms zit ik op de bus en besef ik na een tijdje dat ik op de verkeerde bus zit, soms ben ik te voet onderweg. De droom gaat vaak over in een andere droom of ik word wakker. Nooit komt er een einde aan m.a.w. het is niet dat ik uiteindelijk de plek heb gevonden die ik zocht. Het voelt niet aan als een nachtmerrie, ik voel me niet slecht na zo'n droom maar vind het toch wat vreemd dat dit telkens terugkomt. Wat is jullie mening?

Jacqie
13 jaar geleden

Ook ik heb soortgelijke dromen over de weg kwijt zijn. Het speelt zich bij mij vaak af in verre landen als Thailand en Singapore. Ik dwaal en loop met mensen mee en kom dan in hachelijke situaties terecht. Verderf en andere ongein. De droom eindigt nooit goed, ik kom op een dood spoor terecht.
Ben ook benieuwd wat dit te betekenen heeft!