Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dood

GK
13 jaar geleden

Ik ben nu 8 maanden zwanger en droom heel vaak over de dood van een van mijn gezin - of familieleden. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. Gewoonlijk herinner ik mijn dromen nooit!
Vannacht heb ik gedroomd dat we bij de arts kwamen die ons vertelde dat ons dochtertje van twee ernstig ziek is en waarschijnlijk zal overleden. Heeft iemand een idee waarom ik zo vaak over de dood droom en vooral over de dood van mijn kind. Ik ben meestal een hele dag van streek en in mijn dromen ben ik heel paniekerig!

CHERILYN
13 jaar geleden

ik denk dat de dood niet staat voor de echte dood. ik ben dan wel een kind. maar mijn moeder zecht altijd dat de dood een nieuw begin is. misschien is het zo dat je bang bent voor veranderringen. maar dat je droom je verteld dat je toch echt moet actepteren dat je niet hetzelfde kunt blijven. het kan ook zijn dat de droom staat voor speritualitijd. mijn moeder zegt altijd dat als je droomt dat iemand van wie je echt houd dood gaat. dit betekent dat je bang bent voor de toekomst. je droom gaat waarschijnlijk over het moment as uw kind ouder is. dat zie je dan wel niet in je droom. maar het heeft te maken met bang zijn iets los te moeten laten. zoals bij iedereen gaat een kind wel is uit huis. en dat moet je actepteren. en er niet bang voor zijn. als u dit weer is droomt. moet u bij uzelf denken. dromen zijn niet echt. het is mijn onderbewust zijn. ik hoop dat u hier iets aan zult hebben.
(als je denkt dit is te wijs voor een kind men moeder zit naast me ik probeer een droom op te zoeken voor een werkstuk en zag dit toevallig staan)