Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hey iedereen,
Dit is de eerste keer dat ik op dit forum post maar ik heb een probleem waarvan ik graag de mening van anderen zou willen hebben.
Ik blijf maar hele irritante nachtmerries hebben. Niet elke nacht ofzo, maar wel vaak. Ik heb er pas last van sinds ik 6 jaar was denk ik. (Op die leeftijd stopte ik ook met lucide dromen. Dat kon ik dus toen ik klein was.) Maar laatste tijd word het steeds erger en ik kan mijn nachtmerries van vroeger maar niet vergeten.
Ik geloof in God dus heb ik tegenwoordig vaak een bijbel naast of in mijn bed liggen, dit helpt meestal wel iets maar de nachtmerries houden niet op ofzo.
Ook heb ik al veel vreemde ervaringen gehad, maar dat is teveel om allemaal te vertellen.
Mijn eerste nachtmerrie die twee keer terug is gekomen was eentje over een soort witte vrouw bij mijn plafond. Ze probeerde tegen me te praten maar ik was te bang en rende weg omdat ze heel negatief en slecht aanvoelde.
Mijn tweede nachtmerrie was eentje waarin ik met de duivel heb gepraat. Hij was niet rood met hoorntjes ofzo... Het zag er best 'normaal' uit, had zwart haar en zwarte kleding (maar ik voelde dat het de duivel was en dat vertelde hij later ook). In die droom probeerde ik ook eerst weg te rennen maar dat ging niet. Toen ben ik dus het gesprek met hem aangegaan (ik herinner het niet meer, want het is lang geleden) en hij vroeg als laatste of ik wilde vechten... ik antwoorde nee en zei dat Jezus me wel zou beschermen, toen ging hij weg en werd ik wakker. Daarna heb ik nog zeker 3 dromen gehad hierover, maar ze waren allemaal iets anders.. 2 dat hij weer kwam maar ik werd wakker voor ik met hem kon praten, en de andere was dat er gewoon iets uit de muur kwam, op de plek waar de duivel eerst kwam, dat me raakte en me in mijn bed wakker liet worden, toen werd ik ook echt wakker in precies dezelfde houding.
In mijn derde nachtmerrie werd ik achtervolgt door iets heel vies met veel ogen (het leek op iets uit een trailer over de film 'de zusjes kriegel' ofzo... ik vond het altijd eng die trailer te kijken) en het ging maar niet weg.
Dat zijn een paar dromen die ik vroeger had gehad en me nog steeds bang maken om de een of andere reden. Ik durf 's avonds niet in het donker te slapen en ook niet naar die plekken te kijken. Ook moet alles te zien zijn voor me anders heb ik het gevoel dat iemand me gaat aanraken ofzo...
Vorig jaar ging ik ook op vakantie en mocht ik, na lang zeuren, de grootste kamer in het huisje voor mezelf... 's avonds vond ik het maar eng en durfde ik niet te kijken ofzo en viel uiteindelijk in slaap... Toen kreeg ik een nachtmerrie waarin ik wakker werd en me niet kon bewegen (ik was nog steeds in dezelfde kamer)... Er was een erg enge stem (die ik ook 1 of 2 keer overdag heb gehoord) die me uitlachte en ik voelde ook een aanwezigheid ofzo... ik kon me dus weer bewegen door een manier die ik ooit gevonden heb (ik heb vaker last gehad van me niet kunnen bewegen en ik heb een manier gevonden om dat weg te krijgen en gewoon op te staan). Toen rende ik naar mijn ouders kamer maar die stem achtervolgde me... en ik werd weer wakker en kon me niet bewegen... dit gebeurde 5 keer ofzo totdat ik echt wakker werd... omdat ik nog steeds een aanwezigheid voelde was ik naar mijn ouders kamer gegaan en had daar geslapen.
Nu heb ik tegenwoordig veel last van nachtmerries waarin er stenen beelden van engelen zijn die huilen, en als je wegkijkt bewegen ze. Ik ken deze dingen door een aflevering van Doctor Who dus was ik er nooit echt bang voor, aangezien ik ze altijd aankan en als je niet knippert bewegen ze niet... en ze zijn toch nep. (Ze worden 'the Weeping Angels' genoemt... je kan een plaatje opzoeken op google, maar ik ga er geen sturen want ik vind die dingen akelig om te zien.) En ja, ik ken Doctor Who doordat een vriendin van mij er verslaafd aan is en me afleveringen blijft sturen.
Maar vannacht was de droom wel heel eng. Ze waren zo ver uit elkaar dat ik nooit naar ze allemaal kon kijken dus bewoog er altijd wel eentje. Ik moest dus weg zien te komen en rende een straat in... ik kijk naar die beelden, maar zie dat er 1 verdwenen was en de ander zat me achter na... ik wist dat die ene me van achter zou pakken en ik keek dus om, toen terug want er zat er nog 1 voor me (die was dus dichterbij gekomen omdat ik weg had gekeken). Toen werd ik doodsbang want ik wist dat het 'voorbij' was... toen had ik mezelf gedwongen op de een of andere manier om wakker te worden. Daarna viel ik heel snel weer in slaap en kreeg ik een 'tweede kans'... Weer diezelfde situatie, alleen dit keer kwam er iemand naar me toe die zelf zo'n Weeping Angel was maar hij kon tijdelijk wel bewegen als er gekeken werd en hij was ook aardig. Hij zag er menselijk uit, totdat er 1 keer een flits was die liet zien dat ie ook een Weeping Angel was, en toen de flits weg was zag hij er weer menselijk uit. We gingen aan een tafel zitten en hij vertelde me dat the Weeping Angels er alles aan zouden doen om me te krijgen... toen werd ik wakker.
Daarbij had ik ook een keer dat ik wakker was en mijn wekker stond op 1.16 uur 's nachts... toen keek ik hoe laat het was en het was 12.25 uur... dus ik leg mijn klok weg ik knipper een keer met mijn ogen (erg normaal, lijkt me) en toen zag ik een plaatje van een Weeping Angel op me af komen... dus ik snel mijn ogen weer opendoen... opeens gaat de wekker af (en ja, ik zat nog steeds recht op enzo) en zegt de wekker dat het 1.16 uur is... dus ik denk "what the heck just happened?", ik knipper weer, zie weer een Weeping Angel en gaat de wakker weer af en zegt dat het 1.13 uur is... Ik was doodsbang die nacht... (En ja, the Weeping Angels kunnen mensen in de tijd laten rijzen of dood laten gaan.. ofzo... maar ze blijven een creatuur van een serie dus ik snap dit niet helemaal.)
Normaal ben ik niet zo van spiritualiteit enzo, maar ik word gewoon heel erg bang en durf 's nachts bijna niet meer alleen te zijn. Ook toen ik dit aan het typen was voelde ik me ongemakkelijk en alsof iets me aan zat te kijken... En ik hoorde opeens iets in mijn kast maar er was daar niemand.
En misschien is het ook handig voor jullie om te weten dat ik, toen ik 7 ofzo was, eens wakker werd en een helemaal zwart persoon naast mijn bed zag. Ik vroeg wie het was (voelde me niet bang ofzo) en toen vervaagde het heel langzaam. Dit heeft me afgelopen tijd wel een beetje bang gemaakt doordat ik veel verhalen heb gehoord en gelezen over geesten, al vertrouw ik meestal nog wel op God voor bescherming.. dan word ik meestal niet minder bang ofzo (soms wel :3) maar dan voel ik me tenminste iets meer beschermt.
Ik heb eigenlijk wel een stuk meer dat hiermee te maken heeft, maar het is gewoon teveel om allemaal te vertellen (de andere dingen gaan vooral over dingen die ik overdag enzo heb meegemaakt...) Als je het toch wilt weten dan vraag het maar hoor. (Je mag me emailen op dit mail adress dat ik gebruik voor mensen over het internet (ja ik weet dat de naam dom is) : i_am_bilgades@live.nl )
Maar weet iemand misschien wat ik hier mee moet en wat het precies is en betekent?
Ow, en ik bedacht me net ook dat ik vaak een gevoel heb over de toekomst en dat klopt dan ook altijd. Al heb ik afgelopen weken vaak een slecht voorgevoel over iets als 2012, al geloof ik er helemaal niet in dat de wereld dan vergaat... Ook heb ik soms nachtmerries over 2012 alleen ik ga er vreemdgenoeg nooit in dood... (ik ga eigenlijk nooit dood in dromen..)
Groetjes Xje!
ps. ik ben 13 jaar, dat was ik vergeten te zeggen
Hallo Xje!
Ik heb hier ook heel erg last van de laatste tijd.
Het wilt niet uit mijn hoofd gaan en ik raak erg vermoeid en bang.
Ik durf zelf niet meer in het donker te slapen,
omdat ik bang ben dat ik zelf iets zie. Ik heb wekelijks last van slaapverlamming.
Dat is als je wakker word en jijzelf niet kan bewegen ook al denk je dat je dat doet.
Je kan niet praten en alleen je ogen open doen.
Dit vooral heeft mij bang gemaakt en slaap ik nu met tv aan, anders val ik gewoon NIET in slaap.
Als ik slaap, krijg ik nachtmerries.
Ik houd mij vooral bezig met dit, net zoals jij.
En omdat jij dat doet, krijg je daar dromen over, vaak nachtmerries.
Omdat je er erg vaak op concentreerd.
Van dat 2012, ik heb daar ook een droom over gekregen.
Gelukkig ging ik ook nooit dood, haha.
Ik stond buiten en ineens leek het net alsof de aarde wegging van de zon.
Erg eng voor mij, want zulke dromen lijken net alsof je dat in de
realiteit meemaakt natuurlijk!
Ik zocht dit op en kwam erachter dat een comeet op 25 Sept 2011 langs paseerd.
Maar niets om je zorgen over te maken natuurlijk.
Nu slaap ik 3 uur per nacht, en hierdoor gaat mijn oog elke keer trillen.
Van stress en vermoeidheid.
Mijn tips zijn, die ik zelf aan het uitproberen ben.
Kijk zo min mogelijk enge dingen, geloof mij haha!
En als je ergens aan denkt waar je over nachtmerries krijgt,
probeer iets anders te doen!
Ik slaap nog met tv, maar wil binnekort hiervan af zijn.
Als je nog vragen hebt, mijn e-mail is :
sabrina.onderwater@hotmail.com
Je mag me altijd mailen, ben trouwens 16 C:
xoxo. Succes <3
Hey Sabrina!
Dankje voor je reactie en tips! :)
Ik heb je maar een mailtje gestuurd, want dat vind ik iets fijner, haha.
Groetjes Xje!
hallo lieve xje
Ik heb nu niet zoveel dromen als jij en ook niet zo Enge, je kunt misschiem terug eens proberen te kiezen wat je droomt, dan kun je leuke dingen dromen zoals snoepjesland en zo. Ik heb ook een droom gehad die me niet beviel. Ik droomde dat mijn vriendje tegen me schreeuwde dat hij me niet moest en dat mijn vriendin veel beter en stoerder en grappiger was dan mij en toen kuste hij haar. En zo droomde ik verder over dat onderwerp, en vlak voor ik ging slapen was ik ook aan het denken van dat mijn vriendin grappiger is dan mij. En ik zat ook met de gedachte dat mijn vriendje mij zoende en zij dat hij van me hield, maar in mijn droom gebeurde het tegenovergestelde. En altijd als ik mijn vriendje en mijn vriendin samen zie krijg ik een raar gevoel in mijn buik en krijg ik tranen in mijn ogen.
Ik hoop dat mijn tip een beetje helpt en als dat niet zo is probeer dan eens met degene te praten die in je droom voorkomt in plaats ervan weg te lopen. En vraag wat ze willen.
Kusjes liesje
Ps: overwin je angst ????good Luck ????