Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare dromen..

babbelz
13 jaar geleden

Goeiedag,

Ik heb vannacht net zo raar gedroomd, een ware nachtmerrie wil ik het niet noemen, maar fijn was het ook niet :)

Het begon met een droom, die nog geen 3 min. duurde.
Ik was in een hotel met mijn beste vriendin. We moesten per se wat bestellen van de ober, waarom weet ik niet, maar we waren verplicht te blijven en iets te drinken.
We namen plaats aan een tafeltje, en wachten netjes af. Ineens komt er een man aan onze tafel zitten, en begint te praten met mijn beste vriendin. Na een paar sec. gepraat staan ze op, en willen ze naar buiten lopen, ik kijk ze na. Nog voor ze bij de deur zijn hoor ik een loeiharde knal, zak van mijn stoel op de grond.. ik hoor de stem van mijn vriend (waar die ineens vandaan kwam weet ik niet, die was er in het begin niet eens bij) die ho-ho riep, ik zie nog heel vaag de ober die ons verplichte iets te bestellen op de grond liggen en het volgende moment lig ik met bonzend hart in bed. Ik zal dus wel zijn gestorven. Na die luide knal ging alles heel snel, ik ging dood ofzo, echt sterven in dromen kan niet, vlak voor je sterft schrik je wakker. Vandaar dat ik ervan uitga dat ze mij hebben neergeschoten ofzo, anders zou ik niet weten wat die loeiharde knal inhield.

Ik vraag me dus af, wat die knal inhield.. ik heb niets gezien of gehoord in mijn droom, die knal leek vanuit het niets te komen.. en ik vraag me af waarom ik na die knal niet meteen wakker ben geworden, maar eerst nog even lam op de grond lag voor ik gewoon in bed leek te liggen :)

Toen ik uiteindelijk weer sliep, droomde ik over een soort van vergaan van de aarde. Er stond iets enorms, waar we heen werden gestuurd.. enkele tellen laten kwamen er tonnen water tevoorschijn. ik zat gelukkig veilig op dat grote ding, dat vreemd genoeg net hoog genoeg was om niet onder te komen staan.
Ik was een van de weinigen die daarop zat, de rest verdronk. Het volgende moment zit in ineens in een flat. Met een paar overlevenden. Éen daarvan -een vrouw- was naakt. Ze stond de hele tijd met haar handen voor haar lichaam te huilen, ze keek me niet aan, zei niks en bibberde en huilde maar wat. Ik vroeg haar of ze zo van streek was omdat ze naakt was. Ze knikte van ja. Ik keek naar buiten en zag een lijk drijven van een oude vrouw, ik sprong het water in en zwom naar haar toe. Ik dacht, zolang ik haar niet aankijk kan ik het wel, dan lukt het me wel om haar uit te kleden, zodoende.. ik kleedde het lijk van de oude vrouw uit, en nam de kleren mee naar een trapje.. ik liep vandaar naar een kamer in de flat. De vrouw heb ik niet gezien, en de kleren had ik volgens mij ook niet meer bij me. Daarna schrok ik weer wakker.

Die tweede droom was wel zo raar.. die eerste kan ik nog wat uit opmaken, maar die tweede.. ik heb werkelijk geen idee..
Zou iemand een soort van uitleg kunnen geven? :)
Alvast bedankt!