Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Aangevallen

13 jaar geleden

Ik heb de laatste maanden heel veel nachtmerries over dat ik word aangevallen.
Het gaat eigenlijk altijd over een onbekende man (soms meerdere mannen) die mijn aanvalt met een mes. Maar ook speren die naar me gegooid worden en dwars door me lichaam gaan. Ik voel dan geen pijn maar wel een 'druk' dat de mes en de speren in me lichaam gestoken worden. Meestal word ik eerst achtervolgd, en mijn moeder en zus zijn er erg vaak bij (maar die overkomen niks). En gisternacht droomde ik dat ik werd aangevallen door iets (nog steeds geen idee) waardoor er bloed over me arm ging lopen, me moeder probeerde het te stoppen met washandjes maar het bleef maar lopen. Toen ik in de badkamer spiegel keek liep er ook bloed uit me ogen.

Iemand een idee hoe ik deze dromen kan stoppen of hoe ik het in de droom zelf kan stoppen? Want ik word onwijs bang wakker, waardoor ik vaak niet meer durf/kan slapen.

* weet niet of dit wat betekend maar deze dromen spelen zich altijd af in me huis of rond me huis (tuin,buurt).

1 keer bewerkt. De laatste keer was 13 jaar geleden door Damienne.

13 jaar geleden

Hoi Damienne

Messen en speren werken nog steeds als sexsombolen in dromen die te maken heeft met het samen gaan tussen een man en een vrouw.

Het kan ook mogelijk zijn dat er een moeilijke sexule situaties worden op gelost.

Bloed is een teken dat men geestelijk gekwest is, zonder dat het zichzelf wil bekennen.

Ik denk dat je die dromem kan stoppen, door de problemen aan te pakken en te verwerken waar je nu mee zit.

Groeten H@ns.

samantha
13 jaar geleden

Ik heb al heel mn leven bijna elke nacht nachtmerries, maar ik probeer het altijd in mijn droom zelf aan te pakken.
Het klinkt misschien een beetje debiel, maar in je droom kan alles dus als ik achtervolgd word, droom ik gewoon dat ik onzichtbaar ben bijvoorbeeld. En als je je bewust bent van je droom kan je het vaak ook gewoon stoppen. Ik droomde een tijdje elke nacht dat ik werd achtervolgd en op een nacht was ik het Echt zat. Ik zag in mn droom al iemand aankomen terwijl ik door een bos liep, ik draaide me om en schreeuwde "NU FF NIET", en de droom veranderde weer in een normale droom.
Weet niet of je er iets aan hebt, maar bij mij werkt het altijd!

13 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zeker proberen om het in de droom aan te pakken, want soms weet ik ook dat ik aan het dromen ben.
En verder zit ik ook met een paar problemen die ik probeer op te lossen, dus daar kan het zeker ook door komen!

Little Luna
10 jaar geleden

Hoi, mijn dromen zijn steeds anders maar komen op het zelfde neer.
Ik word aangevallen en sta er telkens alleen voor,
ik dacht dat iets zou betekenen met het feit dat ik het idee heb dat ik er alleen voor sta.
Zou dat kunnen of is dat niks?
Laatst droomde ik dat een gozer een klap gaf omdat hij aan me zat,
later werd ik achterna gerend omdat ze me een kopje kleiner wilde maken.
???