Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wederkerend thema: opgesloten

chill_i
13 jaar geleden

al heel m'n leven heb ik last van nachtmerries, en ik weet niet of het altijd zo is geweest maar zeker de afgelopen jaren ben ik me bewust van een steeds terugkerend thema. de locatie en situatie kan iedere keer anders zijn, maar in grove lijnen komt het steeds op het zelfde neer:
ik ben ergens, ik verplaats me (bijvoorbeeld van kamer naar kamer), en opeens ben ik opgesloten en kan ik er niet meer uit. meestal, maar niet altijd, gebeurt er dan ook iets waardoor ik geplet dreig te worden (bijv ik ben in een soort machine-kamer, en de machines gaan aan en dreigen me te pletten, of ik ben in een kamer en dan komen de muren op me af waardoor ik door de muren geplet dreig te worden) en dan word ik gillend wakker.
ik heb regelmatig nachtmerries, soms wekenlang iedere avond, soms een paar weken niet, soms een paar x per week. soms droom ik ook heel andere dingen, maar het bovenstaande komt zoals gezegd al jaren lang met grote regelmaat terug.
een paar andere thema's die ik vaak heb gedroomd zijn dat er handen zijn die me willen pakken, en dat er allemaal dingen op me vallen (bijv in een schuur met allemaal boomstammen, maar ook fietsen, plafonds, van alles eigenlijk)

zou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor betekenis heeft? misschien dat ik er dan iets aan kan doen, of misschien geeft het me in ieder geval meer rust als ik weet wat het betekent.
alvast bedankt :)