Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

realiteit verwarren met droom

LN
13 jaar geleden

Bah, ik had net een hele enge droom. Zo eng dat ik er liever voor wakker blijf dan dat ik door ga slapen.

Ik droomde dat ik wakker werd (dus enge droom in droom gehad) en dat ik wilde checken of dat ik echt wakker was. Ik belde met mijn vriendje en hij vertelde me dat hij zich kut voelde, alleen voelde (depressief klonk hij) en ik smeekte hem om langs te komen. Telkens hoorde ik hem haast niet en raakte in paniek.

Ik hoorde mijn huisgenoot op de gang en snapte het niet want dacht dat hij weg was. Probeerde hem te roepen zo hard als ik kon maar hij reageerde niet en in plaats van dat ik hem (logischerwijs) naar de WC hoorde gaan, hoorde ik voetstappen een trap af gaan (we hebben niet eens een trap). Vervolgens hoorde ik de douche. Ik stond op en ging checken wat er aan de hand was (had ook geen shirt aan, alleen 'n broek). Alles was donker maar ik zag hem wel, waarop ik eigenlijk gerust gesteld was maar wel een gil gaf omdat ik dacht dat ik hem eerst bij de douche zag en later stond hij ineens in de keuken.

We gingen naar buiten (nog steeds ik zonder shirt) en bedekte mezelf wel. We hebben een balkon op 8 hoog maar opeens kwamen er allemaal andere mensen aan gelopen aan wie ik probeerde te voelen wat de realiteit was. De gedachtegang daarachter was dat als ik iemands warme huid zou voelen ik vast niet zou dromen. Even later ging ik weer naar binnen om een shirt te zoeken en het werd allemaal steeds waziger. Mijn kat was er ook maar hij had een scheve bek (wat ik sowieso eng vind). Ik wilde hem wel aanhalen maar durfde niet echt en in mijn kamer was het een grote rotzooi (is het normaal ook) maar deze keer kon ik ook niets vinden en was de knuffelbeer die normaal in mijn bed ligt ineens verdubbeld en lagen ze boven op elkaar op een manier die niet zo 'gevallen' kan zijn maar echt moet zijn neergelegd. Ik slaakte weer een gil en alles verdubbelde zich (meerdere beren) mijn kat bleef maar aandacht vragen en ik probeerde hem weg te slaan. Het lukte niet en ik kreeg een soort paniekaanval. Met heel veel warmte op mijn lichaam werd ik wakker en nu zit ik dus (2 uur 's nachts) achter de computer.

Brrr... hoop dat ik zo verder kan slapen maar alle slaap lijkt weg te zijn. Vraag me af wat zo'n droom me duidelijk wil maken. Er zitten namelijk meerdere 'vreemde' dingen in. Ten eerste het zonder shirt zijn en je er eigenlijk niet voor schamen (maar de borsten wel met handen bedekken). Ook dat het een droom in een droom was. En dat mijn kat er was met een rare bek, en de verdubbelingen. Waarom droom je dit soort dingen?