Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi,
Ben een beetje in de war.
Ik voel me nu al dagen lang erg zwak en moe. En dit komt doordat ik al 4dagen lang nachtmerries heb.
Ik droom ontzetten veel, elke nacht zelfs. En meestal weet ik ook nog waarover mijn droom ging.
Nu heb ik al enkele dagen echt rottige dromen. Ik voel me hierdoor erg slecht overdag en die scenes spelen zich dan voortduren weer
af in men hoofd.
De eerste droom ging over mijn vriend en ik. wij zaten in de auto en plots begint hij erg snel te rijden. Ik riep hem te vertragen
Hij reed een brug op en sloot zijn ogen en we vlogen met de auto in het water. We waren beiden gestorven. Ik zag iedereen rondom me
en ik zag hoe iedereen afzag. Maar Mijn vriend zag ik nergens. Ik had gehoopt dat hij bij me was. Ook was ik op mijn eigen begrafenis.
De tweede droom ging weer over mijn vriend. Hij had een autoaccident toen hij van Antwerpen was teruggereden. Deze keer zat ik er niet bij.
Ik moest ook niet huilen.
De derde droom hoorde ik dat mijn beste vriendin overleden was. Ook een accident
En de vierde droom ging er volledig over.
In mijn droom waren mijn vriend & beste vriendin een week geleden overleden. (Dat verwijst dan naar de andere dromen)
Ik zat thuis toen ik vertrok naar een festival waar ik mijn vader zou ontmoeten. Toen ik aan het rijden was en bijna aankwam zag ik mensen schreeuwen en rondrennen in paniek. Er was ook iemand bij me maar weet niet meer wie.
Toen ik aankwam was er alles dor en zeer grijs. Alles leek opgebrand maar er was geen brand geweest. Wanneer ik dichter kwam zag ik overal lijken.
Allemaal overleden mensen. 2 mensen waren opgehangen aan een boom. Waarvan 1 hiervan mijn eigen vader was. De andere kende ik ook maar weet ook niet meer wiet dit was.
Enkele dagen later moest ik bloemen gaan leggen op de plek waar dit allemaal gebeurd was en zag ik iedereen huilen. Er stond een meisje tegen een foto van haar moeder te praten en zij was volledig van slag en aan het huilen. Ik bleef erg nuchter. Geen traan rolde van mijn wangen af.
Wanneer ik naar mijn vader's begrafenis moest zakte ik volledig door. Ik besefte nu dat ik niemand meer had en er volledig alleen voor stond.
Ik kwam thuis en deed mijn computer open en had ongelofelijk veel emails ontvangen van alle mensen die me willen steunen. Ook dit veel erg zwaar.
Toen werd ik wakker.
Ik heb nu al de hele dag het gevoel dat er iets ergs gaat gebeuren zoals een wereldramp of iets.
Mijn vriend is momenteel op weekend en zijn gsm staat sinds gisteren af dus hem kan ik ook niet bereiken.
Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets maar het geeft toch een onaangenaam gevoel.
Weet iemand wat dit kon betekenen?
Hoi chelsea
Ook in de droom zit het ongeluk vaak in een klein hoekje.
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken.
Raken we in de droom de macht over het stuur kwijt, dan raken we in het waakbestaan de controle over ons eigen leven kwijt.
De brug heeft meestal een positieve betekenis omdat hij het overbruggen van moeilijkheden en situaties betekend.
De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.
Dromen dat u een festival of bij gaat wonen wijst op onverschilligheid ten aanzien van de realiteit van het leven en op de drang naar plezier waar men gauw oud van wordt. Het zal u aan niets ontbreken, al blijft u van anderen afhankelijk.
De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline.
Lijken verschijnen bijna altijd in de dromen van mensen die op de een of andere manier ontevreden zijn en zaken niet los kunnen laten. Vaak wil men wel alles loslaten of veranderen maar lukt dit gewoon niet. Lijken kunnen ook een teken zijn dat bepaalde moeilijkheden eindelijk overwonnen zijn.
De uitleg van bloemen die men in de droom ziet, is sterk afhankelijk van kleur en soort. Het is ook van belang of ze in knop zijn, vers of verwelkt, heerlijk ruiken, stinken of prikken. Ze hebben alles te maken met gedachten en gevoelens
De begrafenis in de droom heeft maar zelden met een echte begrafenis te maken. Het wil ons meestal duidelijk maken dat er iets is dat we maar beter kunnen begraven. Dit kan een ruzie zijn, een gedachte, een niet te vervullen wensdroom, een gevoel, maar men kan zich soms ook van iets of iemand los moeten maken.
Dit zijn de betekenissen van jiu droom symbolen die ik vinden kan.
Dat kan betekenen dat je veel problemen vast houd die je beter los kan laten.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten h@ns.
Hallo,
Ik heb zojuist een erg angstaanjagende droom gehad. Allereerst lag ik te slapen samen met 2 vriendinnen en er kwam een indringer in de kamer. Deze indringer heeft niets meegenomen maar heeft ons wel aangeraakt. Deze indringer is daarna verdwenen.
Toen ik uit het raam keek bleek onze voortuin te zijn bezaaid met brandende fakkels en kaarsen, zoals elke andere voortuin. Dit betekende wat onheilspellends want na deze gebeurtenis was Nederland in grote paniek. Overal werden aanslagen gepleegd, op ziekenhuizen en treinstations. Maar ook op gewone straten en in de bossen, vluchten was niet mogelijk. Het ging om explosieven en raketten.
Dierbaren raakten gewond,onbekenden bij het ziekenhuis werden uit voorzorg gevacueerd. Ik merkte dat mijn gevoel continu vertelde: vluchten.
De aanslagen werden gecoördineerd door slimme mannen met iPads. Ze speelden met de menigte door toch kansen van leven te geven door vragen te stellen.
Deze aanslagen hielden 24 uur aan, maar na zo'n 2/3 de van de dag werd ik wakker.
Sascha
Ik hoop dat je weer een beetje bent bijgekomen van je angstaanjagende droom. De indringer is de schaduwzijde van jezelf. De twee vriendinnen staan symbool voor je dubbele kracht of zwakte.
De kaarsen en fakkels zijn het symbool van licht in de duisternis. Er is zoveel ellende op tv en internet, dat je ervan kan gaan dromen. De voortuin staat voor het land waar je leeft. Bommen en granaten staan voor dat je wellicht een lastige, potentieel explosieve periode meemaakt. De bom kan symbool staan voor onderdrukte verlangens of ondergedrukt emoties die op ontploffen staan als je ze niet snel tot uitdrukking brengt.
Beheerder |
Het wou een woede kunnen zijn die te lang is opgekropt.
De voortuin is meest het bewuster deel.
Maar inderdaad, het permanent opkloppen van allerlei hoaxen en false flags om de bevolking af te leiden van de werkelijke verschrikkingen (n.m. de oorlog elders) is een collectieve vorm van onveiligheid aankweken, om daarmee draconische maatregelen door te drukken voor schijnveiligheid in ruil voor vrijheid.