Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over een vervelende rat

Marieke2
13 jaar geleden

Hallo iedereen,

Ik ben vannacht een beetje een nare droom gehad en werd nieuwsgierig naar de betekenis. Hoe de droom precies ging weet ik niet meer, maar wel in grote lijnen.

Ik ben thuis en ik heb een huisdier gekregen (ik weet niet meer welke). Het is een heel lief dier, niet groot en ik ben er heel blij mee. Deze zet ik in een kamer in het huis neer.
Daarna krijg ik nog een huisdier, maar dan een rat. Deze rat is heel vervelend. Hij maakt alles stuk en vies en rent overal rond. Ik ben het zat en zet de rat in dezelfde kamer als dat andere huisdier. Maar dan eet de rat het andere huisdier op! Ik probeer het huisdier er nog uit te halen (hij steekt er nog uit zijn bek), maar hij komt er niet meer uit.

Ik vond het zo'n rare droom, wat zou zoiets betekenen?

13 jaar geleden

Hoi Marieke2

Het huisdier heeft in de droom een belangrijke psychische functie. Ze verschijnen meestal in de droom als we in het waakbestaan gebrek aan liefde en tederheid hebben.

Ratten die in de droom verschijnen werken vaak op onze zenuwen.

De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik.

Deze droom gaat over je zelf, ik denk dat je veel liefde nodig hebt, wat je niet krijgt, daar zorgde die rat voor die dat huisdier op heeft gegeten.

Je zal weer op zoek moeten iemand die je kan vertrouwen en die je liefde kan geven.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.