Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over broer

Stefanie
13 jaar geleden

hallo.

eigenlijk heb ik veel verschillende dromen al gehad waar ik eens uitleg over wil vragen...
maar over deze droom heb ik zeker vragen omdat dit toch is blijven hangen...

ik droomde dat ik in een ziekenhuis was en dat ik mijn broer niet kon vinden,
na een lange zoektocht bleek dat ze hem buiten hadden gelegd en hier werd ik dan ook heel kwaad voor,
ik snapte niet waarom ze dit zouden doen.

uiteindelijk had ik mijn broer gevonden en hij was gestorven (mijn broer leeft nog in het echte leven)
in mijn droom ben ik dan ook heel hard beginnen wenen.

nu kan ik het beeld van mijn dode broer in mijn droom niet uit mijn hoofd krijgen...
die droom heeft echt zijn impact gehad...

is er iemand die weet wat dit allemaal wil betekenen?

groetjes

13 jaar geleden

Hoi Stefanie

In de droom van een vrouw is de broer meestal de medemens die ons bij onze problemen helpt.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode.. Soms worden we er op gewezen dat er iets in onze gedachte of gevoelsleven in leven wordt gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen. Op deze manier kan een mogelijk gevaar dat op ons pad ligt tijdig worden ontweken.

De verdieping of de tuin waarop we ons bevinden attendeert ons namelijk op bepaalde lichaamsdelen of op bepaalde bewustzijn niveaus

Wat kan dat voot jou betekenen, ik denk dat je zelf hulp nodig hebt en dat je vragen mag om hulp.

Groeten H@ns.

Monique Pirard
13 jaar geleden

Mijn hondje is onlangs overleden. Ik ben kapot van verdriet. Vanacht droomde ik dat ik opgenomen werd in de psychiatrie. Mijn therpeut kwam binnen met een hondje. Mijn vader en moeder(allebei overleden)kwamen op bezoek. Wat kan dit beteken?