Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Controle

LN
13 jaar geleden

Vannacht droomde ik dat ik bij de winkel was en eten aan het kopen was. Vervolgens zette ik mijn tas ergens neer maar kwam erachter dat mijn fiets nog niet op slot ging dus ik ging terug. Ik zag mensen langslopen maar had het volste vertrouwen dat niemand aan mijn boodschappen tas zou zitten. Tot mijn grote verbazing en ergernis toen ik terug kwam waren er allemaal mensen mijn eten aan het stelen. Ik schreeuwde en deed (zelfs Mark Rutte jatte mijn tomaten). Ik was verschrikkelijk boos. Een vriendinnetje van mij vond dat ik me aanstelde... had ik die tas daar maar niet moeten laten staan en kom op, het was maar eten. Haar heb ik een sarcastische snauw terug gegeven en gezegd dat ze d'r mond dicht moest houden.
De volgende droom ging over mij in mijn huis met m'n kat. Hij wilde graag naar buiten en ik had het vertrouwen dat hij heus niet van het balkon af zou springen om naar beneden te gaan. Dit deed hij dus wel, ik raakte volledig in paniek en rende naar beneden om hem te redden. Ik zag hem op de grond in elkaar zakken maar toen ik hem riep stond hij gelukkig wel weer op en liep hij mank, ik kon wel janken! Uit deze droom ontwaakt voelde ik me heel kut... probeerde te bedenken wat de droom betekenis kon zijn en ik denk dat het te maken heeft met verwachtingen, controle en vertrouwen.

Ik verwachte van de mensen dat ze mijn eten niet zouden stelen... ik had vertrouwen in ze... toen ik zo verschrikkelijk kwaad werd probeerde ik controle te krijgen op de situatie.... daarna kwam de wanhoop, het ongeloof en de teleurstelling. Dit was dus eerst in de ander... maar bij de kat was het in mijzelf. Ik had zélf iets gedaan waardoor hij zijn veiligheid niet meer had.

Zien jullie overeenkomsten? Zou dit logisch zijn?