Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Olifant stampt door m'n voorruit

Benteke
13 jaar geleden

Ik heb in jaren geen nachtmerries meer gehad, maar hier werd ik zo angstig van wakker! Ik droomde dat ik in een auto reed, maar niet in een ver ver land ofzo... en plots moest er een Olifant de baan oversteken en dat gaat allemaal vlot, tot ik dus opeens zijn linkervoorbeen door m'n voorruit op me af zie komen... de moent dat het me zou geraakt hebben schiet ik wakker... Ik ben er helemaal niet goed van... heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
dankje, groetjes Bente

jan123
13 jaar geleden

Hoi Benteke,

Kan het zijn dat jij nogal ruw ergens mee omgaat in het dagelijkse leven?

Groet Jan

Benteke
13 jaar geleden

Hey,

ik denk het wel, of toch de laatste weken... ik leerde iemand kennen en hij is heel erg direct dus ik probeer tussen de lijntjes te blijven om mezelf wat te beschermen voor ik met een gebroken hart achterblijf. Wil dit me waarschuwen?

x

Jan123
13 jaar geleden

Hoi Benteke,

Of het een directe waarschuwing is denk ik niet.
Het is wel een directe constantering van jouw gevoel dat zegt dat er iets gaande is dat iets te heftig is.
Wel eens van een olifant in een porseleinen kastje gehoort? Dat is wat ik uit de situatie op maak. Hij , de olifant, stapt op jouw levensweg. Jij probeert tussen de lijntjes te blijven, en hij, die olifant wil je helemaal wel ontwijken, zo;n botsing kan behoorlijk pijn doen.
Maar de vraag uiteindelijk is wat heb je er aan om die olifant te blijven ontwijken, jezelf te blijven verdedigen ? Die olifant staat symbool voor jouw overweldigende reactie op je nieuwe vriend, word daardoor alleen maar sterker als jij blijft wijken.
Is het niet zo dat je daar mee al je krachten aan het uitputten bent? Jouw uitdaging is om sterker dan dat te zijn en jezelf te blijven.

Groeten Jan

Benteke
13 jaar geleden

Hey Jan,

dankjewel voor de info! Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben, deze week had ik bijna hetzelfde voor: vorige keer was hij vrijdagavond langsgeweest, en zaterdagmiddag kreeg ik die droom, gisteren is hij weer langsgeweest en nadat hij weg was kreeg ik een andere droom: ik zat weer in m'n auto, stond ergens aan te schuiven, denk ik en er stond een auto achter me, weer rustig, en plots geeft die volle gas en rijdt achter op me in! Weer schrok ik wakker vlak voor hij me zou geraakt hebben...

De jongen die ik leer kennen is bang om zich te binden aan een mogelijke nieuwe vriendin en probeert dat te verstoppen, hoewel hij het wel al gezegd heeft. Maar dat maakt dat hij wel bepaalde dingen doet die best emotioneel kunnen zijn, maar vlak nadien is hij erg frank, bruut...

groetjes
Bente