Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Angst

Marielle
13 jaar geleden

Ik heb van jongs af aan een terugkerende droom.
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik hem voor het eerst droomde.
Toen ik wat jonger was, zo'n 9/10 jaar, kwam deze regelmatig voor in mijn slaap.
Later nog maar heel af en toe, waardoor ik hem eigenlijk een beetje vergat.
De laatste tijd is ie weer terug, veel heviger dan eerst. Ik ben nu 16.
Daarom wilde ik hem delen, ik word er namelijk best een beetje bang van.
In de droom gebeurt er eigenlijk bijna niks. Ik weet alleen dat er iemand is, een man,
groter en machtiger dan ik. De man is nooit herkenbaar, maar ik weet dat ik hem ken.
Tegelijkertijd is de droom heel gedetailleerd, ik ruik op zo'n moment zelfs de aftershave van de man.
Hij geeft me een heel overweldigend gevoel van angst, walging en machteloosheid.
Op het moment dat dat gevoel te sterk wordt om nog te kunnen ademen schrik ik wakker.
Ik loop vervolgens overdag nog de hele dag met dat gevoel op mijn borst rond.
Vroeger heb ik er nooit iets mee gedaan. Ik dacht dat het alleen maar een boze droom was.
Nu begin ik bang te worden dat er misschien toen ik klein was iets naars is gebeurd, dat ik heb verdrongen.
Zeker omdat bijvoorbeeld die aftershave die ik eerder noemde, echt bestaat. Als ik in een winkel loop,
en ik herken die geur dan heb ik zelfs de neiging om flauw te vallen van de schrik en angst die me dan overvalt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips over wat ik kan doen?

13 jaar geleden

Hoi Marielle

Ik denk dat je gelijk hebt, Wat je zou kunnen doen is regressietherapie om te kijken of het in dit leven gebeurt is, wil je meer weten mag je mij mailen.

Groeten h@ns.

secret medium
13 jaar geleden

Luister als je die droom weer hebt probeer dan uit zijn macht los te wrikken en probeer te vragen waarom hij zo doet of wat hij hier doet