Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

huis, toren en wieg

Tamar Nelson
13 jaar geleden

Hallo,
Ik heb heel raar gedroomd.
Ik heb deze droom ongeveer rond mijn tiende gekregen en ik droom hem elk jaar weer. Ik ben nu tussen de 10-15 jaar en ik wil weten wat deze droom betekent maar ik krijg er niet veel informatie over.
Ik kom in een verlaten huis van voornamelijk hout het is niet heel eng maar toch krijg ik zenuwen in mijn buik als ik er binnen ga. Ik bekijk verschillende kamers maar ze lijken allemaal een beetje hetzelfde en er is niet echt wat bijzonders. Dan kom ik bij een ander uitziende deur dan alle andere deuren in het huis. Hij jaagt me angst aan maar toch doe ik hem open. Ik kom in een soort van toren met een enorme wenteltrap. Ik loop hem helemaal af en hoe dichter ik bij het eind kom, hoe meer de kleuren in mijn droom verdwijnen en mijn droom zwart-wit wordt. Ik ben bij het eind van de trap en er is een grote ouderwetse deur, ook deze deur jaagt me angst aan maar ook deze doe ik open. Ik kom in een torenkamer met een raampje en er schijnt een grijzig licht over een wiegje. Nog steeds is alles zwart-wit. Ik wil in het wiegje kijken hoe bang het me ook maakt maar elke keer als ik bijna zie wat er in zit wordt ik wakker en is de droom voorbij.

Ik wil heel graag weten wat dit betekent want zelf heb ik geen idee.
Groetjes

13 jaar geleden

Hoi Tamar Nelson

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder het hoofd en de kelder ons onbewuste.

Klimmen of komen we in de droom in een toren dan willen we in het waakbestaan ergens beter zicht op krijgen.

Wenteltrappen geven aan dat het niet mee zal vallen om in het leven hogerop te komen. Toch geeft de wenteltrap aan dat het wel zal lukken als we onze psychische energie maar bundelen en richten op een bepaald punt.

Soms wijst de deur ons een uitweg uit een netelige situatie, afhankelijk van het feit of de deur open of gesloten is.

Wie over een wieg droomt staat in het waakbestaan een vrolijke periode te wachten. Daarin kunnen we mogelijke problemen mogelijk makkelijk en vlot oplossen.

Ik denk dat deze droom over een probleem gaat waar je nog geen inzicht op hebt.

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten h@ns.

Tamar Nelson
13 jaar geleden

Hee Hans,

Dankjewel voor je reactie. Ik begrijp nu meer hoe mijn droom in elkaar zit. Ik denk dat ik al weet waar de wenteltrap voor staat maar de rest moet ik nog even uitzoeken :p.

Groetjes Tamar