Oke, dit is mijn droom:
Ik lig in een kamer met een meisje te lachen, allebei rechtopzittend in grote ziekenhuisbedden. De klink van de oranje
deur zakt naar beneden en de dokter stapt binnen (zwart haar, zwart pak met zwarte glimmende schoenen) Hij knikt naar mij en zegt:
"Vandaag is het de grote dag, zie je het nog zitten?" Ik knik bedeesd... Hij zet zich op het voeteneinde van mijn bed en klopt zachtjes op
de plek voor hem. Ik ga daar dan maar zitten in kleermakerszit met mijn rug naar hem. Vanuit mijn ooghoek zie ik zijn twee blinkende schoenen over het bed hangen. Met één hand ondersteunt hij mij, in een vriendelijke beweging om dit moment minder erg te maken, met zijn andere hand duwt hij
mijn hoofd lichtjes schuin naar voren en neemt een vlijmscherp mes stevig beet en laat het rusten tegen de zijkant van mijn hoof. Met kleine verfijnde
bewegingen scheert hij zo'n zes centimer kaal, terwijl hij zachtjes "Sorry" zegt. Mijn kamergenote houdt haar adem in en prijst zich gelukkig
dat zij pas morgen aan de beurt is. De dokter neemt het scheermes weg, wrijft de losse haartjes weg en vraagt of ik het wil voelen... Ik durfde niet goed,
maar mijn nieuwsgierigheid was groten en ik voelde inderdaad een kale plek tussen al mijn andere lange haren. De dokter glimlachte, zei: "tot straks
en veel succes," en verliet de kamer om zijn groene chirurgenoutfit aan te trekken. Ik stond dus op het punt om hersenchirurgie te ondergaan toen
ik wakkerschrok.
Heeft deze droom een betekenis? Het is wel zo dat ik binnenkort een knieoperatie moet ondergaan, maar dat is toch iets totaal anders?
Alvast bedankt!!!