Ik heb gedroomd dat mijn 5 jaar geleden overleden opa een broertje had (voor zover ik weet was er geen sprake in mijn opa's familie van een jonger broertje).
Dit jongetje zou 164 jaar gelden (?) vermist zijn geraakt en 4 jaar geleden zijn zijn overblijfselen teruggevonden en herbegraven. Hij was nog erg jong toen hij overlijd (12 jaar). Waar hij precies aan was overleden weet ik niet meer, maar er daagt me nog iets van een moeras of een moord.
Samen met mijn vader, moeder, broertje en oma gaan we naar het graf. Naast hem liggen nog drie andere mensen, waar van ik zeker weet dat er twee familieleden bij zaten (één was van de moeder van mijn opa, dit weet ik nog omdat mijn oma haar rugzak was vergeten en deze lag op haar graf) plus nog een bekende uit de familie destijds. We dragen twee urnen bij ons, van een en dezelfde persoon. Deze strooien we uit over de graven. Ik weet niet meer zeker van wie deze as is geweest, maar omdat mijn opa zelf is gecremeerd en uitgestrooid bij familieleden, vermoed ik dat het van hem was. Er waren dus twee urnen; één voor de bovenste helft van het lichaam en één voor de onderste (blijkbaar was het lichaam in tweeën gedeeld voor het werd gecremeerd). Na het uitstrooien van de urnen lopen we via dalende slingerpaadjes naar het midden van de begraafplaats. Hier staat een heel luxe gebouw wat nog het meeste weg heeft van een 5 sterrenhotel. Of althans, van dit 'hotel' is alleen een trappenhuis en lift, die verder naar beneden gaat waar de uitgang is. Er liepen meer mensen rond. Ik wilde er snel weg, want ik voelde me totaal niet op mijn gemak op de begraafplaats. Ik had het gevoel dat ik het overlijden van dit broertje van mijn opa niet kon loslaten, maar ook dat de 'geest' van datzelfde jongetje mij niet losliet, hij leek iets van me te willen en ik werd er bang van.
Uiteindelijk, helemaal beneden aan het trappenhuis van het 'hotel' ga ik door een grote glazen deur naar buiten en sta middenin een grote winkelstraat in de stad.
Vervolgens ben ik in een vertrouwde omgeving. Omdat het broertje van mijn opa nog steeds aanwezig is, pas ik mijn dagelijks leven aan hem aan, om zijn aanwezigheid zoveel mogelijk te ontwijken.
Ik werd zwetend wakker en hoorde een geluid wat nog het meeste weg had van een toeterende vrachtwagen op de snelweg.
Wat een ontzettend vreemde droom. Normaal gesproken zou ik weer terug naar bed gaan en het vergeten, maar het laat me niet los. Het is bijna als dat spokende broertje die me niet met rust wil laten. Maar ik heb totaal geen benul van wat de droom betekent. Iemand enig idee?