Halloo,
Ik heb de laatste tijd nogal 'opvallende' dromen en heb besloten maar eens uit te gaan zoeken wat ze betekenen.
Moord
Ik droom de laatste tijd vaak over moordenaars. Vaak vermoorden ze mensen bij een gijzeling of een overval en ze zijn altijd in een groep. Ik ben dan met meerdere mensen in die winkel, waarvan het dikwijls mensen zijn die ik ken, en mensen waarmee ik goed bevriend ben in mijn droom, maar in het echte leven niet ken. Net als vannacht:
'Ik was in een supermarkt in Londen met mijn vader, moeder en het zusje van mijn beste vriendin. We zouden op vakantie naar Turkije gaan. Ik zag een aantal mensen binnenkomen en het leek wel alsof ik een déjà vu had gehad en wist dat ze iets gingen doen. Ik verstopte mij samen met het zusje achter opgestapelde literflessen met water. De overvallers gooiden een bom, die ontplofte. We waren niet gewond, maar moesten wel achter de opgestapelde flessen vandaankomen. Er stonden meerdere gijzelaars, waaronder mijn vader en moeder. Het zusje en mijn moeder en de meerderheid van de andere mensen werden vrijgelaten, maar mijn moeder en ik niet. De mensen die zich in de rest van de winkel verstopten werden doodgeschoten. We zaten en tijdje gevangen tot mijn moeder wist te ontsnappen. Toen ik op een gegeven moment een wandeling om het gebouw maakte met een meisje met lang zwart haar (we waren vrienden geworden tijdens de gijzeling) kwam er een kar die ook ons redde van de overvallers. We renden een berg op en wilden een straatje inslaan, toen ik weer een déjà vu kreeg. In dat straatje zat een overvaller die ons terug zou brengen naar de gijzeling. We zijn toen verder bergopwaats gevlucht en ontkomen'.
Ik heb vaker dromen als deze, waarbij er dus een groepje overvallers komt die mensen vermoordt. Ikzelf word nooit vermoord, en de mensen die ik uit het echte leven ken ook niet.
Zombies
Ook droom ik de laatste tijd veel over zombies. Ik ben op pad met school (een schoolreisje) of ik ben op een evenement. Hier zijn dan altijd mensen uit mijn klas of mensen die ik ken van school. Plotseling komen er mensen in paniek binnen of zie ik zombies in de verte aankomen. Ik vlucht dan, eerst achter de menigte aan, en ga op zoek naar een veilige plek. Als ik die vindt ben ik daar even, tot ik weer het gevoel krijg dat ik niet veilig ben. Dan verlaat ik mijn plaats weer en vlucht nu weg in mijn eentje. Tijdens deze 2e vluchtpoging sta ik oog in oog met de zombies, en sla ik er soms een paar neer om te kunnen vluchten.
Het opvallende vind ik dat ik de eerste keer vlucht met een vriendin. Dan is die vriendin plotseling verdwenen in de menigte en als ik dan een schuilplek gevonden heb is daar een andere klasgenoot. Tijdens mijn 2e vluchtpoging wordt ik alijd wakker. Ook valt het mij op dat de zombies altijd blauw zijn.
Beide dromen hebben een vast scenario, maar spelen telkens af in een andere omgeving met andere mensen. Bij beide dromen wordt ik nooit gedood/opgegeten. Ook ben ik tijdens beide dromen doodsbang. Ik voel dan een kriebeling in mijn onderbuik en rillingen op mijn schouderbladen. Ook als ik wakker wordt ben ik doodsbang en kan ik vaak niet meer meteen slapen en moet ik eerst iets afleidends gaan doen.
Dit is absoluut NIET prettig en gewoon angstaanjagend. Tegenwoordig zijn AL mijn dromen op één van de twee manieren en ik droom nooit meer positieve dingen.
Ik denk dat dit vanzelf een keer ophoud, maar ik vraag me toch af wat ze betekenen...