Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Achtervolgende Nachtmerrie, wat betekend hij?

Sanne van Schie
12 jaar geleden

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sanne, 26 jaar oud, getrouwd, moeder van Aaron 6 jaar oud en momenteel zwanger van de 2de zoon.
Ik heb nu al enkele weken een nachtmerrie die wel anders is maar de basis is hetzelfde. Ik vindt hem echt verschrikkelijk en wordt ook altijd heel naar wakker als ik hem weer gehad heb.

Ik ben alleen met mijn zoon ergens op pad, of met de hele familie (maar zonder echtgenoot) en Aaron is heel vervelend aan het doen. Niet luisteren, dingen die niet mogen toch doen, grote mond, brutaal. (eigenlijk alles wat hij wel eens doet maar dan 10* erger overdreven zeg maar) ik wordt dan zo boos dan ik hem echt gewoon met volle vuisten zo hard als ik kan sla.
Soms dan lukt het me niet en dan is het net alsof ik geen kracht meer heb in mijn armen, soms heb ik wel kracht en sla ik hem heel hard in het gezicht.
Als mensen daarom reageren in mijn droom dan begin ik tegen ze te schelden of sla hun ook keihard in het gezicht.

Als ik die droom weer gehad heb wordt ik wakker met nare gevoelens alsof het echt gebeurd is, voel me dan schuldig verdrietig en een echt monster.

Wie kan mij vertellen wat het betekend? Of ben ik gewoon gek geworden van de hormonen?

12 jaar geleden

Hoi Sanne van Schie.

Ik denk dat het verwerkingsdromen zijn.

Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind, of duidt de droom op een terugkeer naar een kinderlijke staat. De droom dient als herinnering aan een periode van onschuld, puurheid, eenvoud en zorgeloosheid. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.

Een droom over geweld duidt op nog niet tot uitdrukking gebrachte razernij of woede. Deze droom zou kunnen verwijzen naar onderdrukte herinneringen van kindmisbruik.

Of ben ik gewoon gek geworden van de hormonen?

Nee dat ben je niet, dus kijk eens hoe of jou kindzijn is geweest, misscchien herken je er iets in.

Groeten Hans..

Sanne van Schie
12 jaar geleden

Ik ben vroeger door mijn vader mishandeld, en als ik eerlijk ben heb ik zelf ook niet een al te lang lontje maar probeer altijd rustig te blijven. Ik ben altijd bang geweest net zoals mijn vader te worden. Misschien heeft dat ermee te maken?

12 jaar geleden

Hoi Sanne van Schie.

Je zegt over je zelf dat je een kort lontje bent, dat kan je zien als een zelf bescherming en zolang je dat zelf in de hand houd kan dat geen last en zal je nooit zo worden als je vader.
Wel heeft jou verleden met je vader diepe sporen achter gelaten die jou leven kunnen beinvloeden en wil je daar vanaf zou je een hypnotherapeut kunnen raad plegen en vragen of hij wat voor je kan doen.

Wil je meer weten hoor ik het graag.

Groeten Hans.