Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Terugkerende nachtmerrie: achtervolgd door reuzen/monsters

Vera1971
12 jaar geleden

Ik kom er zelf niet helemaal uit met de dromenuitleg, dus hopelijk is er iemand die me wat meer kan vertellen over mijn terugkerende nachtmerrie. De nachtmerrie is niet altijd op dezelfde plek, met dezelfde mensen of dezelfde achtervolgers, maar hij komt wel op hetzelfde neer:

Er zijn reusachtige monsters op de plek waar ik ben. De monsters verschillen ook van uiterlijk: de ene keer zijn het echt monsters, de andere keer een soort robots. Daar zijn ook altijd veel meer mensen, maar ik heb niet het idee dat ik ze ken. Iedereen is in paniek en rent in het wilde weg. Ik verstop me altijd. De plek kan verschillend zijn: in een huis of in de bosjes of onder een auto. Altijd zie ik door een kiertje de monsters voorbijkomen en ben ik ontzettend bang dat ze me vinden. Als ze voorbij zijn, kom ik uit mijn schuilplaats en ren de andere kant op. Maar als ik denk dat ik op een veilige plaats ben, komen daar toch de monsters weer opdagen. Ik kan er dus eigenlijk niet aan ontsnappen. Op het moment dat ik me dat realiseer, schrik ik meestal wakker.

Zelf denk ik dat ik tegen bepaalde zaken enorm op zie en ze groter maak dan ze zijn (de monsters) en dat ik me ervoor probeer te verstoppen. Uiteindelijk blijkt dat ik het hoe dan ook onder ogen moet zien. Heb ik het een beetje goed zo?

Alvast dank voor de reactie!