Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Op een trein

Margot
12 jaar geleden

Ik heb deze nacht gedroomd dat ik de trein bijna ging missen, ik sprong via de sporen op de trein
en kreeg zo (bijna) een boete van de treinbegeleider. Ik wilde deze vermijden door van de ene wagon naar
de andere te lopen. Onderweg kwam ik afgehakte ledematen tegen en overal bloed. Uiteindelijk
maakte dit mij in mijn droom niet bang en ging in in de voorste wagon zitten, daar zat ik naast een man
dat een ovenwant aanhad (samen met een valies, een zakje met aankopen en nog iets dat ik vergeten ben...)
opeens begint de man mij te bedreigen met een mes en wil mij neersteken, ik probeer mijn zakje nog vast te grijpen
maar dat ging niet, daarom loop ik achteruit zodat iemand anders dit voor mij kon nemen. Ik loop weg, spring van de
trein (in het juiste station trouwens!) en het volgende dat ik me herinner is dat ik thuis ben bij mijn ouders
en de krant lees waarin ik in vermeld sta.... Ik kan mij niet herinneren dat ik gewond was, maar wel erg bang
toen ik 'bedreigd' werd (terwijl ik van het bloed niets voelde....)

Weet iemand wat deze droom betekent?

12 jaar geleden

Hoi Marot.

De trein heeft te maken met een stukje levensweg van je zelf, die droom is erg warrig en ik denk dat je dat ook bent op het moment, probeer wat meer lijn in je leven te krijgen, meer orde en regel, dan hoef je ok niet bang te zijn voor de toekomst.

Bloed kan betekenen je erg moe bent, emotioneel gesloopt

Groeten Hans..