Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreselijke Nachtmerrie!

Jolie Biguet
12 jaar geleden

Goedenmorgen,

vannacht heb ik een vreselijke nachtmerrie gehad, ik werd huilend wakker en durfde ook niet meer te slapen, ik heb mijn man wakker gemaakt en ben uiteindelijk weer in slaap gevallen met het gevolg dat ik weer verder ging dromen, ik zal het hieronder beschrijven en hoop dat iemand een verklaring kan geven van mijn vreselijk, nare droom!.

ik stond in een kamer samen met mijn ouders en er hing een foto van mijn zoontje aan de muur, in die kamer voelde ik mij al angstig en legde mijn vader uit dat ik het schilderij van mijn zoon niet van de muur kon halen omdat ik dan een aanwezigheid voel en het schilderij gaat trillen waardoor ik het niet kan vasthouden, in dat moment komen er 2 mannen de kamer binnen , allebei volstrekt onbekend voor mij en kan ze ook absoluut niet plaatsen, 1 man ziet er zombie achtig uit en probeert mij aan te vallen en mee te nemen, de 2e man staat erbij en lijkt het aan te moedigen totdat ik doorkrijg dat die man De Dood is en mij wil komen halen. Ik verzet mij en met een mes ' versla' ik de 1e ' zombie' man, ik voel mij opgelucht samen met mijn moeder en denk dat het over is, de 2e man ' de dood' komt naar mij toe en verteld : Dit is jouw fout, draait zich om en verdwijnt. dit is het punt dat ik wakker word en vreselijk angstig ben! later als ik in slaap val droom ik weer verder en zie een doodskist staan die voor mij bedoeld is, verder ben ik op de vlucht en wil ik niet dat iemand mij kan vinden, ik ben in gezelschap van 1 persoon die ik niet kan plaatsen.

Heeft iemand een idee?? ik ben er nog steeds onrustig van!!

12 jaar geleden

Hoi Jolie Biguet.

Ouders symboliseren tegelijkertijd kracht, een veilig heenkomen en liefde.

Als je een foto ziet in je droom, betekent dit dat er een relatie is die je aandacht behoeft. Deze droom zou ook kunnen gaan over een vals beeld of iets dat niet is wat het lijkt. Een alternatieve uitleg is dat een droom over een foto aangeeft dat je je vastklampt aan het verleden of valse hoop.

Als je langs een muur loopt je moeten oppassen: in tijden van nood staat je er alleen voor.

Dromen over je vader voorspelt dat je problemen zult krijgen en anderen moet raadplegen om ze op te lossen.

Wordt je aan gevalle door een zombie, ben je of voel jij je afgesloten, en anderen geen rekening met je houden met jou gevoelens en niemand je schreeuw om hulp hoort.

Een mes kan betekenen d\at je iets zijn wat je als het ware uit je leven wilt snijden, iets waar je vanaf wilt.

Die twee personen is er een van die je helpen wi, maar je vertrouwd hem niet en je verzet je hevig, maar dat is iets van je zelf wat je in die andere man ziet die je aan wil vallen en hij laat je in de steek en die ander man zegt jammer, weer een kans gemist.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.