Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

enge voorspellende droom, HELP!

slaapkopje
12 jaar geleden

Hoi, ik wil graag meer duidelijkheid over een droom die een aantal weken geleden had en die de dag erna griezeligerwijs uitkwam.

Als ik een enge droom heb die ik me haarscherp kan herinneren, schrijf ik hem altijd op en maak ik er een schets van. Een aantal weken geleden had ik een heel enge droom, waar ik niets van begreep, dus schreef ik hem op.

Ik sta op een soort balkon naar een grote parade te kijken van allemaal wagens met kinderen erin. Het is heel druk en het ziet er best gezellig uit. Dan komt plotseling een reusachtige, gele wagen met een superdikke jongen erin. Iedereen schrikt en roept 'boeeeee' maar ik moet heel hard lachen want ik vind de jongen er wel grappig uitzien. Alle mensen roepen 'Fatty Kid' , zo heet de jongen blijkbaar. Het wordt zwart.
Ik zit op de fiets en ik rijd in de stad. Nadat ik over een brug ben gegaan gooi ik het afval dat ik in mijn handen heb op de grond en roep 'kijk mij nou ik gooi mijn afval op de grond hahahahahaa!' Direct daarna komen er een stuk of drie politieauto's van achteren aangereden. Ik schrik, ik denk dat ze voor mij komen, maar ze rijden hard door. Door de schrik maak ik met mijn fiets een rare draaikolk en beland op een parkeerterrein. Zonder fiets. Ik roep om hulp, ik wil wel want het is pikdonker en heel laat! Maar geen enkele auto stopt voor me. Uiteindelijk stopt er een gele auto. Daarin zit Fatty Kid. Ik ben doodsbang! Ik weet eigenlijk niet waarom, want ik vond hem eerst best grappig. Maar nu ben ik heel bang. Fatty Kid stapt uit en zegt dat hij me drie vragen gaat stellen, als ik ze fout beantwoord gaat hij me vermoorden. De eerste twee vragen beantwoord ik goed (ik weet de vragen nu niet meer) maar de laatste vraag heb ik fout. Hij springt in de auto en rijdt achter me aan. Ik roep en ren en schreeuw! Dan komt een vriendin van mij, T, in een rode auto naar me toe. Ik stap in. Ze rijdt de hele stad door en probeert Fatty Kid af te schudden. Uiteindelijk lukt dat. We rennen de V&D in en kruipen onder alle tafels door zodat hij ons niet zou kunnen zien. Daarna gaan we rennen en rennen en rennen. Het wordt weer zwart.
Ik ben op een groot strand. Er staat een groot huis op palen in de zee, maar de palen wiebelen heel erg. De zee overstroomt, hij neemt iedereen mee. Ik probeer uit alle macht weg te zwemmen, terwijl ik een kind met zwembandjes probeer te redden. Twee mensen trekken me uiteindelijk aan de kant.
EIND

Dit was mijn droom, ik snap er niet veel van. Nu komt het engste gedeeldte. De volgende dag (de dag na de droom) fiets ik 's avondslaat naar huis vanaf mijn sportclub, samen met een ander meisje. Ik was de droom allang weer vergeten toen we de stad infietsten. Precies in dezelfde bocht als waar ik mijn afval op de grond gooide en de politieauto's zag, haalde een auto ons in en schreeuwde een man keihard uit het raam. We schrokken ons dood, maar toen moesten we erom lachen. Die gast was vast dronken.Even verderop kwamen we die auto weer tegen en wéér schreeuwde die malloot een oerkreet uit het raam naar ons. Oké, nu was het niet meer grappig. Daarna zagen we ze een hele poos niet meer. Toen we de stad uitreden, haalde een auto ons met een hele rare draaibeweging in, het scheelde een haartje of hij had ons geraakt. Wat een idioot, dachten we, wie doet nou zoiets? Tot overmaat van ramp stopte die auto in een zijstraatje. Het bijrijdersportier ging open en er stapte iemand uit. Het was die eikel die zo hard naar ons hard geschreeuwd! Hij ging aan de stoeprand staan en schreeuwde nog harder dan daarvoor. Ik zweer het je, ik heb nog noooooit zo hard gefietst als toen. Het was zo eng, en we waren zo bang dat ze ons weer achterna zouden komen! Dat deden ze gelukkig niet, maar we waren zo bang. Toen ik eindelijk thuis was en op de bang van de schrik aan het bekomen was, realiseerde ik me plotseling iets. Die bocht in de stad, de angst, een auto, de rare draaibeweging... Ik rende naar boven om het schrift te pakken waarin ik de droom had opgeschreven, en liet het aan mijn moeder lezen. Ik had net het hele verhaal verteld over wat er in de stad was gebeurd. Mijn moeder vond het allemaal heel freaky, maar gelukkig geloofde ze me wel. Ik heb het verder aan niemand verteld.
Ik bedoel, dat verhaal in de stad zouden ze wel geloven, maar dat ik iets soortgelijks heb gedroomd gelooft vast niemand!

Kan iemand mij alsjeblieft iets van uitleg geven over wat de dingen in mijn droom beteken, en hoe het kan dat hij 'uitkwam'?
Heel erg bedankt, ik zit er namelijk nog steeds heel erg mee en vermijd sinds kort die route door de stad.

Liefs