Oké, dus ik had een paar dagen geleden een bepaalde droom, en ik vond deze vreemd om verschillende redenen. Ik kan me een aantal dingen niet herinneren, dus sorry daarvoor.
Laat ik maar bij het begin beginnen. Ten eerste was ik niet mijzelf. Letterlijk. Het raarste vond ik dat ik een jongen was in mijn droom, terwijl ik in het echt een meisje ben. Ik had kort, donkerblond haar, dat nogal dood leek. (Het was vergelijkbaar met stro, dus tja.) Ik was ook behoorlijk dun voor mijn lengte, waardoor je een beetje een grasspriet idee of een stok idee kreeg. Mijn ogen hadden een bruinachtige groene kleur. Ook had ik familie in mijn droom, alleen net zoals ik, leek die niet op mijn echte familie. Mijn moeder had ongeveer dezelfde kleur haar als ik, alleen minder stro-achtig. Bij haar kwam het bijna tot haar kin. Ze had ook ongeveer dezelfde kleur ogen, al waren de hare meer richting bruin dan die van mij. Ze was ook iets korter dan ik, maar wel wat breder om het maar even zo te noemen. Ik had ook een jonger zusje, en of nog een ander jonger zusje, of een jonger broertje. (Ik weet dat niet meer precies.)
En... Dan was er de vampier. Hij was anderhalve kop groter dan ik, had licht golvend zwart haar dat naar achter was gekamd, en felgroene ogen die door je heen leken te kijken. Ook had hij een vrij gespierde bouw, en had (natuurlijk) ook een onnatuurlijk lichte huidskleur. Ook had hij dit soort aura om hem heen, niet zo één die je ziet maar die je voelt. Een effing intimiderend aura, wat ik zelfs kon voelen als ik niet wist dat hij er was.
In ieder geval, mijn droom moeder was dus zeg maar verliefd op die vampier (al denk ik dat hij haar meer onder controle heeft dan dat zij echt van hem houdt), en we trokken dus bij hem in. Die vampier was rond mijn moeder altijd hartstikke lief enzo, maar als hij dan alleen met de droom mij was, dan was ie niet meer zo lief. Hij deed me geen pijn ofzo, maar hij vond het blijkbaar erg leuk om me bang te maken, en 'mind games' met me te spelen. Ook kwam hij vaak ongezien en ongehoord de kamer waar ik in zat in, en ging zeg maar naar me kijken, wachtend tot ik me bewust zou worden van zijn aanwezigheid. (Wat ik meestal vrij snel werd, vanwege dat effing aura dat ie had.) Dan zou ik me omdraaien en hem zien, en hij grijnsde gewoon. Ik weet niet wat hij dan deed, al weet ik wel dat dit meerdere keren in mijn droom is gebeurd. Ik weet ook nog dat ik meerdere keren mijn moeder probeerde over te halen om bij hem weg te gaan, maar ze wou niet luisteren. Ik was natuurlijk effing bezorgd om mijn moeder en zusjes/zusje en broertje, helemaal omdat die vampier niet wou dat wij weggingen.
Op een gegeven moment vond ik geloof ik een soort kaart van het huis, wat trouwens geen tweede verdieping had maar één grote begane grond. Mijn slaapkamer was naast die van de vampier, en om bij de woonkamer te komen moest ik zeg maar door zijn kamer. Ik weet niet precies wat er hierna gebeurde, maar ik moet waarschijnlijk hebben besloten om proberen te vluchten. Ik was dit namelijk aan het doen. Het sneeuwde buiten, en alhoewel ik niet weet hoe lang ik gelopen of gerend heb, weet ik dat ik op een gegeven moment op een heuvel kwam. Op die heuvel stond een grote boom met donker hout, zonder blaadjes omdat het winter was, en vanaf de heuvel had je uitzicht op het huis. Ik leunde tegen de boom aan, en nam een pauze. Ik stond daar misschien een paar seconden, voor ik /zijn/ aura weer voelde. Ik draaide me snel om, en ja hoor, daar stond hij. Ik weet zijn precieze woorden niet meer, maar hij vertelde mij zo'n beetje wat hij met mij zou doen als hij me /op dat moment/ niet ongedeerd nodig had, en zei dat als ik niet met hem terug zou gaan, hij dat alsnog zou doen. Ik had dus niet echt veel keus, en ging weer terug.
Dit is zo ongeveer alles wat ik me herinner, en zou graag willen weten wat dit betekent, in het bijzonder wat het betekent dat ik niet mijzelf ben in mijn droom, en wat de vampier betekent, omdat deze twee factoren op de één of andere manier regelmatig terug komen in mijn dromen. (Al dan meestal niet samen in één droom.)