Hallo anoniem,
In principe hoeft een droom niet iets feitelijks te voorspellen. Een symbolische betekenis ligt meer voor de hand, hoewel ik begrijp dat de droom je angst aanjaagt.
Het kan zijn dat jouw vader zich wat anders voordoet dan hij werkelijk is en dat je dit onbewust gaat invullen. Je geeft aan dat je je vader kent als iemand met een hart van goud. Misschien mis je het een donkere zijde van hem te kennen, immers bestaat het leven uit tegenstellingen (goed bestaat niet zonder kwaad).
Is het mogelijk om je moeder wat vragen te stellen? Misschien kan je haar over je droom vertellen, niet in detail als je dat niet wilt natuurlijk. Zij kan je wellicht dingen vertellen over je vader die jij niet weet.
Bovenal geloof ik dat je op jezelf mag vertrouwen, voelt iets niet lekker dan voelt het niet lekker. Het mag er zijn. Ook je oordeel over je vader, komt hij vriendelijk op je over, vertrouw er dan gewoon op dat dat zo is.
Wees niet hard voor jezelf, je bent 13 en volop in ontwikkeling. Mocht het zijn dat je bezig bent met jezelf verhouden tot jongens, dan is het logisch dat je vader daarbij komt, van hem heb je immers geleerd je te verhouden tot een man. Je vader zal in een droom, vanuit dat oogpunt, snel mannelijkheid vertegenwoordigen. Heb je dit geleerd vanuit meerdere bedoelingen, voel je je opgewassen tegen mensen met mindere bedoelingen of heb je meer geleerd hoe je vriendelijk met elkaar om moet gaan?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel geluk en mooie dromen!