Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Is me vader gevaarlijk?

Anoniemheefthulpnodig.
12 jaar geleden

Hallo iedereen.
Ik ben een meisje van 13 jaar, en ik had deze nacht een ongelooflijk nare droom...
Ik zal proberen zoveel mogelijk details te zeggen. Maar ik herinner me alles nog maar vaagjes.

Ik was met me broer, me mama en papa op uitstap of iets dergelijks.
En om een of andere rede had me papa me mama opgesloten ergens. Ik zag een beeld van haar in een kamer,
ik denk van een graanmolen.

Ik en me broer renden op een camping, weg van hem. We gilden dat me oma en opa ons konden verraden,
Ik zag me vader voor me. Hij had een heel andere blik in z'n ogen. Net of ie me wat aan wou doen.
Toen zei die iets, wat ik me niet herinner. Maar hij wou me verkrachten...

Toen was er nog wat actie van wegrennen enzo...

Naja, ik geloof echt dat dromen wat betekenen. Is mijn vader gevaarlijk?
Ik meen het. Mijn vader doet geen vlieg kwaad en heeft een hart van goud. Moet ik me nu ongerust maken?

Liefst alleen kenners reageren, zodat ik me niet zorgen ga maken om niets...

ps: ik zag me vader net, en ik werd een beetje bang. door die droom.

Siets
12 jaar geleden

Hallo anoniem,

In principe hoeft een droom niet iets feitelijks te voorspellen. Een symbolische betekenis ligt meer voor de hand, hoewel ik begrijp dat de droom je angst aanjaagt.

Het kan zijn dat jouw vader zich wat anders voordoet dan hij werkelijk is en dat je dit onbewust gaat invullen. Je geeft aan dat je je vader kent als iemand met een hart van goud. Misschien mis je het een donkere zijde van hem te kennen, immers bestaat het leven uit tegenstellingen (goed bestaat niet zonder kwaad).

Is het mogelijk om je moeder wat vragen te stellen? Misschien kan je haar over je droom vertellen, niet in detail als je dat niet wilt natuurlijk. Zij kan je wellicht dingen vertellen over je vader die jij niet weet.

Bovenal geloof ik dat je op jezelf mag vertrouwen, voelt iets niet lekker dan voelt het niet lekker. Het mag er zijn. Ook je oordeel over je vader, komt hij vriendelijk op je over, vertrouw er dan gewoon op dat dat zo is.

Wees niet hard voor jezelf, je bent 13 en volop in ontwikkeling. Mocht het zijn dat je bezig bent met jezelf verhouden tot jongens, dan is het logisch dat je vader daarbij komt, van hem heb je immers geleerd je te verhouden tot een man. Je vader zal in een droom, vanuit dat oogpunt, snel mannelijkheid vertegenwoordigen. Heb je dit geleerd vanuit meerdere bedoelingen, voel je je opgewassen tegen mensen met mindere bedoelingen of heb je meer geleerd hoe je vriendelijk met elkaar om moet gaan?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel geluk en mooie dromen!

Anoniemheefthulpnodig.
12 jaar geleden

Hoi Siets!

Dankjewel voor je informatie, hier heb ik zeker wat aan.
Ik zal ook een moment zoeken om met m'n moeder erover te praten.

Groetjes!