Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom dat mijn moeder overleden is...

11 jaar geleden

Beste,

Ik heb vanochtend gedroomd dat ze dood is, ik kan bijna niets aan herineren maar wat ik wel weet dat ik dr zag door paar mensen opgetild naar boven met een stof eromheen... ik vind het echt erg ik ging huilen enzo ik dacht dat het echt was maar toen ik wakker werd lag ze nog naast me en ik dacht van oh god dankje dat het maar een droom was...

weet iemand misschien wat dit betekent? ik wil het echt weten :(

Jacqueline Voskuil
11 jaar geleden

Hallo Racelle,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit een heel nare droom vindt. Misschien wist je het al maar veel, zo niet alles,
wat je ziet in de droom heeft te maken met jezelf. Je moeder is dan niet je eigen moeder maar de Wijze oude vrouw.
En die mensen die je moeder optillen zijn delen van jou. Ik zal wat vertellen over je droom.
Zoals gezegd is je moeder niet je moeder in de droom maar de Wijze oude vrouw. Het betekent dat jij de wijsheid in je
hebt om de moed te hebben om door te gaan en/of los te laten. Want dat betekent heel vaak de dood in de droom.
Er kan dus heel goed iets zijn in het dagelijkse leven dat bijvoorbeeld een moedig besluit nodig heeft. Het mooie aan deze droom is dat anderen (jij dus) je moeder (jij dus) optillen. Het betekent dat als jij de moed hebt om door te zetten je je figuurlijk opgetild voelt of zal voelen. De stof om je moeder heen kan een obstakel in het dagelijkse leven
betekenen. Is de stof doorzichtig? Zwaar? Misschien weet jij nu als dromer hoe zwaar het obstakel weegt in je leven.
Je hebt in ieder geval de wijsheid om een pad te zoeken die bij je past. Dat je huilt in je droom is ook positief.
Het staat voor loslaten. Dus misschien was je al bezig met loslaten maar dat het laatste beetje nog wat doorzettingsvermogen kost(te). Het is mooie droom, het beeld is alleen zo naar.
Ik hoop dat je wat aan mijn droomuitleg hebt. Veel succes gewenst. Met vriendelijke groet Jacqueline Voskuil.

11 jaar geleden

ja heel erg geholpen ik ben opgelucht .. :) dankjewel