Ik heb eigenlijk 3 dromen die bij me blijven hangen. Normaal zoek ik de betekenis op, maar ik vond deze zo vaag, dat ik graag de mening van een 'outsider' wil hebben. Ik heb elk van de 3 dromen afgelopen weekend beleefd.
Droom 1: De Kauw
Ik heb huisdieren, ratjes, en ik fok deze op een verantwoordde manier. Ik ben in het zwart en draag hakken en ik kom de trap af. Ik zie dat de damesratjes los zijn gebroken. Ik doe de kooi weer dicht, draai me om, draai me terug en de dames zijn weer weg. Ik raak een beetje in paniek. Ik moet naar de wc. Ik ga, ik kom terug en de dames zijn weer ontsnapt en zitten deze keer in de mannetjeskooi! Ik zie pogingen tot dekkingen, dus ik zet ze snel terug. Nu blijven de deurtjes wel dicht. Maar, realiseer ik me, ik moet zo gaan, ik moet naar school. Ik word teruggezet op de trap en kom weer naar de kooien toe. Ik zie, recht voor me, op de grond een kauw zitten. Geen kraai, haal ik me nog mijn gedachten, geen kraai, een kauw (familie van de kraaien). Het dier draait z'n kop, kijkt me aan met zwarte ogen en ik zie dat hij iets in zijn snavel houdt. Het is een andere kauw, al ver in staat van ontbinding, maar nog steeds levend, want ook van deze andere kauw zie ik zwarte ogen. De kauw knauwt de ander doormidden als een takje en de resten van de ontbonden kauw vallen op de vloer. Daarna vliegt hij op en landt op de kooi van de oudere dames. "Het is een boodschap van oma," probeer ik mijn vader te vertellen. "Ze stuurt ons een kauw." Tegelijkertijd prevel ik dat de vogel eruit moet, omdat vogels soms virussen meebrengen en deze zijn overdraagbaar naar de ratjes. Ik hoor mijn vaders' stem en hij is achter me, maar lijfelijk is hij er niet. Intussen moet ik nog steeds naar school en probeer de kauw te vangen. Maar het dier glijdt aan de achterkant van de kooi naar beneden en verdwijnt...
Mijn oma is in juni inderdaad overleden en ik weet dat kraaien staan voor de boodschappers van de overledenen (misschien belangrijke info).
Droom 2: Jaloezie
Mijn vriend en ik gaan naar een feest en rondom mij, door onduidelijke personen, wordt mij verteld dat mijn vriend me niet meer wil. Hij gaat me voorstellen aan zijn nieuwe vriendin. Als ik hem terug wil, zal ik ervoor moeten vechten en degene die de ander verslaat, wint. Ik sta tegenover het meisje, een slank meisje met blond, stijl haar (ik ben zelf goed gevormd, met blonde slagen). Beiden staan we in bikini. Ik houd een groen voorwerp vast (wat vooral bestaat uit rondingen), zij een rode en een gele. Ik volg haar over de 1e verdieping van het huis van mijn schoonzus/tevens beste vriendin. Ik drijf haar naar de slaapkamer van mijn vriend, gooi haar op de grond, ga boven op haar zitten en prop mijn 'wapen' in haar mond. Ik heb gewonnen! Maar, hoewel iedereen ervan overtuigd is dat ik heb gewonnen, is dit niet in de ogen van mijn vriend. Hij blijft neutraal en ik blijf het idee houden dat ik ervoor moet vechten. Op het laatst zitten we bij een vriend en oorspronkelijke feest te vieren. Mijn vriend zit naast me, maar is dikker dan normaal en draagt een bril (dit is niet zo in het echte leven). Intussen bieden andere mannen zich aan, maar ik wil mijn vriend. Ik kijk raar op van zijn uiterlijk, maar het gevoel dat ik ervoor moet vechten, verdwijnt niet.
Ik ben nu ruim 2 jaar samen met mijn vriend, waarvan 8 maanden verloofd. Onze relatie is sterk en liefdevol (belangrijke info).
Droom 3: Het lijk onder het bed
Ik lig in mijn bed, in mijn kamer en ik ben mijn bed aan het verschonen. Ik ben bezig de planken los te trekken van mijn lattenbodem, want er ligt iets onder mijn bed. Het blijkt een man te zijn. Hij is al een tijdje dood en lijkt op een druïde. Hij is gekleed in een lichtgrijs gewaad en een spijkerbroek. Hij ziet er slordig uit, en trekt grijsachtig blauwgroen weg. Ik vermoed dat hij er al een tijdje ligt. Ik doe mijn dekens over hem heen, want ik vind hem eng. Mijn vriend moet hem daar maar weghalen. We hebben een korte discussie, maar dan buigt mijn vriend zich over de man heen en neemt het lijk in zijn armen. Ik loop terug om de lattenbodem te repareren en het bed verder op te maken. Mijn vriend blijft in de kamer van mijn zusje, op haar bed, met het lijk in zijn armen zitten.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, want zelf kom ik er niet helemaal uit!
Groetjes,
IsisMoonWitch