Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Geluid

stef
11 jaar geleden

Hallo beste mensen,

Soms word ik wakker van een zoemend geluid, zoals het geluid van een mug. Ik denk dan ook in mijn droom 'er zit weer een mug naast me oor!'. Dan word ik uit irritatie wakker en dan blijkt er helemaal geen mug of geluid te zijn. Het geluid klinkt heel realistisch en heel dichtbij waardoor ik tijdens mijn droom denk dat het echt is.
Laatst droomde ik en dacht ik het geluid van een wesp waar te nemen. Ik heb een grote angst voor wespen en droom er vaak over. Ik dacht tijdens mijn droom 'er vliegt hier ergens een wesp' (in mijn droomwereld), het geluid werd harder waardoor ik dacht dat hij langs mijn hoofd vloog maar ik kon hem niet zien. Toen werd het geluid nog harder en begon ik me te beseffen dat ik droomde en dat de wesp misschien wel in het echt langs mijn hoofd zoemde! Toen werd het geluid zo hard dat ik werkelijk dacht dat hij in mijn oor was gekropen. Hij ging helemaal tekeer en het geluid deed pijn aan mijn oor. Ik had het gevoel dat mijn hoofd begon te trillen en ik dacht dat ik dood ging en toen werd ik wakker. Complete stilte en geen wesp te bekennen. Mijn vraag is of meer mensen last hebben van dergelijke harde geluiden die er eigenlijk niet zijn? Ik vind het zo'n vreemde ervaring..