Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

moord plegen, erge droom :'(

Laure
10 jaar geleden

Alsjeblieft, kan iemand me vertellen wat mijn droom betekende? Ik ben er echt door onder de indruk.

In het echte leven ben ik leerkracht van opleiding. Ik ben nog bezig aan deze studie. En nu ging mijn droom als volgt:
Alles ging goed, ik legde in het begin een proef af denk ik. Het eerste stuk herinner ik me minder goed. In het tweede deel liep het pas grandioos fout. We moesten met onze klasgroep stage geven in een school voor het vak Frans. We gingen er naartoe en iedereen van onze groep stond vooraan. Ze stonden op een rij, allemaal stil, voor zich te kijken. Op een bepaald moment begon mijn beste vriend les te geven, maar het loopt niet goed. Mijn deel ging trouwens wel goed. Maar die jongens uit die klas waren pesters. Het waren verschillende groepjes van zo'n jongens. We spreken hier over 14 à 15-jarigen. De voorkant van de klas stond op een verhoog en ik zie dat ze plannen om mijn vriend er zwaar van te laten vallen. En plots schoot er een zware woede door me heen.
Ik spring naar die jongen, spel hem de les, maar niet op een normale manier. Ik was zo woedend dat ik schreeuwde, sloeg, en bleef slaan. Niemand van de anderen uit de klas deed iets om het te stoppen, niemand kwam tussen, en ik bleef maar door doen. Op het einde bewoog hij niet meer.
We gaan weg met de klas, alsof er niets gebeurd was. Ik sprak met mijn beste vriend af om op zoek te gaan, ik denk een manier waarop ik de hele zaak recht kon trekken. We doolden rond in de stad. Het volgende lesuur van Frans misten we daardoor, maar het kon ons niet schelen. Uiteindelijk vonden we niets, en ik hoopte van harte dat de jongen niet dood zou zijn. In mijn droom hoopte ik zelfs dat het slechts een droom zou zijn. Het was het niet...
De droom eindigt met het feit dat ik terugga naar die school, waar mijn beste vriend gepest werd door nog zo'n groepje jongeren. Ze duwden hem omver en liepen verder. Ik zocht vervolgens iemand van de verantwoordelijken van de school. Na lang zoeken vond ik een al wat oudere dame. Ze was blijkbaar een beetje babbelziek, ik kon er amper een woord tussen krijgen. We liepen rond, terwijl zij praatte en praatte en praatte, waardoor ik me nog slechter begon te voelen. Uiteindelijk kwamen we op de speelplaats terecht, waar enkele moeders stonden. Ik barstte in tranen uit en sprak de hele waarheid. Ik huilde heel erg, het was nooit mijn bedoeling geweest. Ik voelde me ellendig en schuldig, maar ze moesten het verhaal weten.

Daarna werd ik wakker. Hun reactie kon ik niet meer weten. Ik werd wel wakker met tranen in mijn ogen. Ik ben erg aangedaan door deze droom. Nog een paar details: in het echte leven zit mijn beste vriend ook werkelijk in mijn groep voor het vak Frans. Ik heb ook werkelijk voor het vak Frans klassen moeten observeren. Ik heb hierbij nooit iets slecht opgemerkt... Alstublieft, kan iemand me helpen deze droom uit te leggen? Ik voel me zo beschaamd en verdrietig.

Lieve groeten,
Laure