Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerries over mijn ex

Jady
9 jaar geleden

Ik heb sinds ik mijn ex heb verlaten 4jr geleden, nog wekelijks nachtmerries over hem. Het was een ongezonde relatie met veel ruzies door obsessief en gewelddadig gedrag. Ik heb sinds 2,5jr een nieuwe, ontzettend lieve vriend met wie ik heel open ben over mijn vorige relatie en mijn nachtmerries. Hij is erg begripvol maar ik voel me ontzettend schuldig. Vaak word ik gillend en/of huilend wakker uit een nachtmerrie waarin ik weet dat mijn ex de boeman was maar waarin 't lijkt alsof het mijn huidige vriend is. De angst lijkt duidelijk; ik ben bang dat mijn huidige relatie dezelfde wending gaat nemen als met mijn ex. Maar het rare is, hij is totaal een ander persoon, de relatie gaat super en ik denk in het dagelijks leven (of voor het slapen gaan) nooit aan mijn ex of deze nachtmerries. Ik heb geen moeite met in slaap komen maar de nachtmerries beinvloeden mijn hele ochtend. Ik ben er vaak urenlang mezelf niet door en ik weet me echt geen raad hiermee.
Mijn huisarts heeft me melatonine tabletten aangeraden maar die werken niet.. Ik hoor graag of iemand andere tips heeft, alvast bedankt