Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

nare droom

juriellah
9 jaar geleden

Hey,

Gisterenavond had ik echt een nare droom. Deze droom heb ik ooit nog al eens gehad.
De droom gaat als volgt:

Ik ben ergens aan de zee, op een druk bevolkt plein. Mijn zoontje en mijn man zijn ook ergens aan zee maar ik weet niet precies waar. Op dat moment maak ik me ook niet al te veel zorgen.

Op een bepaald moment vliegt er een vliegtuig op hoge snelheid naar beneden. Het vliegtuig ziet er nogal futuristisch uit. Het lijkt eerder op een soort van raket maar in mijn droom weet ik zeker dat het een vliegtuig is. Iemand die ook op het plein staat roept dat iedereen moet vluchten. Ik vlucht zo snel als ik kan. Terwijl ik vlucht roept er weer iemand dat een vliegtuig die neerstort een tsunami kan veroorzaken. Op dat moment zie ik in de verte een muur van water. Ik voel een overweldigende angst en probeer zo snel mogelijk te rennen. Weer roept er iemand dat ik naar "het hoogste café" moet rennen. Het lijkt alsof die boodschap niet specifiek naar mij bedoeld is, maar ook naar andere mensen maar ik luister en ik ren dat café binnen. Ik begin de trappen van dat café op te rennen maar de trap word alsmaar smaller en smaller. Op een bepaald moment moet ik zelfs klimmen. Achter mij zijn er nog mensen die ook moeten klimmen. Het laatste stuk moet ik een soort van klimrek opklimmen die in zeer slechte staat is. Ik heb schrik maar ondanks mijn angst doe ik het toch omdat ik sowieso niet meer terug kan vanwege de mensen achter mij. Eens ik boven ben, ben ik op een soort van zolder. De vloer van die zolder is in een zeer slechte staat. Er zitten gaten in maar die zijn verborgen door een soort van kussens. Ik ga er toch voorzichtig op staan. Op de zolder is er ook nog een vrouw met een klein kindje. Ze zien er beiden erg arm uit. Heel de voorgevel van het café is opeens ook weg waardoor ik zo naar buiten kan kijken. Buiten is alles overstroomd. Ik voel een overweldigende angst voor mijn zoontje. Ik roep zijn naam en dan word ik wakker.

Ik voelde een erg déjà-vu gevoel na deze droom. Ik weet zeker dat ik deze droom nog al eens heb gehad alleen ging het denk ik een beetje anders.

Heeft iemand een idee wat deze droom zou kunnen betekenen?

Alvast bedankt!