Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verschijning in spiegel/zelfmoord

Ymke
9 jaar geleden

Hallo allemaal!

Ik had vannacht een hele nare, enge droom en ik vroeg me af of iemand hier iets meer over kan vertellen.
Ik droomde dat ik, elke kaar dat ik in een spiegel, glas of iets anders reflecterends keek een hele enge vage verschijnig zag.
Het was iemand met een zwarte laken over zich heen helemaal tot de grond, hij had geen gezicht tenminste het was een zwart gat daar en een witte mondkap op waar een gemene lach met touw was opgenaaid. Elke keer als ik in de spiegel keek zag ik hem, hij had een mes vast waar bloed vanaf droop en het was echt heel eng. Toen begon ik hem niet alleen in de spiegel te zien maar ook in het echt. Dan stond hij ineens achter mij of zat hij ineens naast me op de bank. Mijn familie geloofde mij niet en elke keer als ik het over hem had voelde ik een messteek in mijn hart. Op een gegeven moment riep ik tegen hem: ,, flikker op!'' en hij verdween. Maar helaas niet voorgoed want toen begon mijn hele familie last van hem te krijgen, niet alleen mijn gezin maar ook opa en oma en neefjes en nichtjes zelfs mijn achter nichtjes. Hij deed ze pijn en maakte ze heel erg bang. Toen kwamen we een keer met iedereen bij elkaar en hadden we afgesproken met zijn alle zelfmoord te plegen. Iedereen was super hard aan het huilen. Ik was doodsbang, niet alleen voor die gast maar ook voor het idee dat je dood gaat. Zelf ben ik nooit bezig met dood of zelfmoord dus daar kan het denk niet aan liggen. Maar goed, zelfs alle hondjes waren erbij. We verzamelde op een grasveld en maakte ons aan elkaar vast met een hele dikke touw waar benzine over heen was gegooid. Het touw werd in het midden aangestoken en toen vlogen we met zijn alle in de fik. Het was heel eng maar misschien was dit nog het aller engste: in het midden kwam een hele steekvlam met daarin het hoofd van die gast die zeg maar zo'n gebaar maakte van "ik houd je in de gaten" zeg maar met zn vinger onder zijn oog. Toen werd ik wakker.... Misschien betekend dit wel niks maar het is net een horror film en hij duurde ook de hele nacht. Ik ben snachts zelfs een keer wakker geschrokken en toen ik weer in slaap viel ging mijn droom dood leuk verder. Ik dacht altijd dat dat niet kon omdat je droom dan klaar was maar nee meneer wilde blijkbaar doorgaan.

Mijn examens zitten erbijna op dus misschien kan het de stress geweest zijn? Ik heb geen idee? Hebben dromen altijd een betekenis of is dit gewoon mijn losgeslagen fantasie?

Ik hoor graag van jullie!
X Ymke