Hallo,
Ik heb zo af en toe als ik net op bed lig in te slapen, dat ik ineens wakker word, mijn hart als een razende te keer gaat, en dat de kamer en alles wat in de kamer staat op me af komt, zodanig dat een kamer van 5 vierkante meter nog maar een halve vierkante meter lijkt.
Dit heb ik toch al een lange periode, en het is alsof ik in een heel andere wereld beland, een soort droomwereld nachtmerrie idee zodra ik mijn ogen op dat moment dicht maak, alsof het licht aan staat, en ik gewoon buiten ben, ik besef het me wel op dat moment en ik doe mijn best op dat moment dat gevoel te onderdrukken, of ik nou licht aan zet op de kamer, of ik hou me ergens mee bezig, dit helpt allemaal niet, alles blijft kort bij me, de kamer blijft klein, met mijn ogen dicht leef ik nog in de droomwereld, en dit duurt meestal een uur ongeveer.
Ik heb er mee leren leven en omgaan, maar toch maakt het mij erg nieuwschierig naar wat dit kan zijn, het voelt alsof je een nachtmerrie hebt als je je ogen open doet, en alsof je in een droomwereld leeft als je ze dicht doet, Verder droom ik ook totaal niet, behalve dit.. Eens in de 4 weken, of dan een half jaar niet, en ineens weer wel, of dan 2/3keer per week, en dat is soms best vervelend als je wilt, en moet slapen, want op dat moment, kom ik niet in slaap, heb ik een klaarwakker maar ook beangstiggend gevoel alsof er iets niet klopt.
Groet,
Johan.