Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom verdrinking zoon van geliefde

LC
9 jaar geleden

Vannacht had ik een droom. Je kent wel van die dromen, die lijken alsof ze echt gebeurd zijn. Meestal is dit een geweldige ervaring. Maar nu kon je het eerder een nachtmerrie noemen. Wat was ik blij dat ik wakker was.

Ik liep met (geliefde) V, zijn ex T en een van de tweeling (F) door Amsterdam (waar ze wonen). We liepen langs een van de grachten. Het was hartstikke gezellig en ik kon goed met T overweg. F liep erg dichtbij de rand van de gracht. Waar in mijn droom een flinke stroming stond. Aan de rand van de grachten liep het water gewoon door onder de straat door. Die strook gracht was nog lang niet alles. Onder de grond stroomde het weer verder.

F ging steeds dichterbij de rand lopen. Op het moment dat V, T en ik waarschuwde, viel hij in die stroming. F kwam niet meer boven water en werd door de stroming meegesleurd door de gleuf die onder de straten door ging. T huilde en schreeuwde. V rende in paniek rond om hulp te vragen en ik sprong er achteraan in het water. Ik dacht zijn hand nog te kunnen voelen maar ik kon niet verder. Als ik nog verder zou gaan, zou ik ook door de stroming meegesleurd worden. V had een touw ergens vandaan kunnen halen. Ik deed het touw door deze gleuf waar het water doorheen ging. Maar niets mocht helpen.

Ik ging uit het water. Op een of andere manier kwam ik terecht bij de overbuurman in de woonplaats waar ik ben geboren (erg onwerkelijk, dat is in Zuid-Holland). Hij had een groep mensen bij zich. Ik kwam kletsnat bij hun aan en zei in paniek dat ze moesten helpen. Dat het zoontje van V verdronk.

De hele groep ging mee. De overbuurman deed het touw om zich heen en dook in het water. Wij moesten met zijn allen het touw vasthouden zodat hij ook niet zou worden meegesleurd. Hij kwam boven water en schudde zijn hoofd. Hij kon er niet bij.

T gilde het uit. Ze zakte compleet in elkaar. V was ook ontroostbaar. Huilend ben ik gauw hun gaan troosten. Op dat moment werd ik wakker. Zelfs toen was ik nog even in paniek. Ik had het bloedheet.

Het eerste wat ik had gedaan is de Instagram van F, V en van de andere helft van de tweeling (K) bekijken of er echt niks was gebeurd. En gelukkig, alles was oké.

Ik heb er de hele dag over nagedacht. Wat betekende dit? Mijn moeder vertelde dat ze ook precies zo'n droom heeft gehad over mijn zus en ik. Een paar jaar geleden. Maar dat ging dus nog over haar eigen kinderen. Ze zei dat het, volgens haar, gaat over het niet altijd kunnen beschermen van de kinderen.

F is niet mijn kind. F kent mij niet eens. Ik heb hem wel eens enkele keren gezien. Maar ik ken hem verder ook niet. Alleen via foto's van zijn vader of zijn eigen Instagram.
Ik ben wel, nu al, erg overbezorgd. Ik zag F een keer (in het echt dus) lopen door Amsterdam in zijn eentje. Ik vond het link en ben hem vanaf een afstandje gaan volgen om te kijken of hij veilig op zijn eindbestemming kwam (dit is al meer dan een maand geleden).
Maar waarom droom ik dit over een kind dat niet van mij is? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.