Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gedwongen verhuizing naar Venus

Laurine
9 jaar geleden

Hallo,
Vannacht werd ik ineens wakker van een nare droom terwijl ik tegenwoordig gewoon goed doorslaap.

Ik droomde dat ik gedwongen moest verhuizen naar Venus van mijn moeder en 'de nonnen'. Ik ben de tweede dochter van mijn ouders en mijn moeder vertelde dat ze mij toen ik klein was niet goed konden onderhouden omdat er te weinig geld was. "We hadden amper 200 euro".
Daarom hadden ze 'de nonnen' om hulp gevraagd; in ruil daarvoor moest ik wel als ik volwassen was (nu dus) naar Venus verhuizen. Mijn moeder had de financiele hulp aangenomen en aanvaard dat ik na een paar jaar naar een andere planeet moest.
Ze ging me al snel naar Venus rijden. Even later realiseerde ik me dat ik daar niet zomaar kwam. Ik vroeg hoe het daar was, waarop mijn moeder antwoordde: "Het is daar ongeveer hetzelfde als hier op aarde, maar daar lopen de mensen zo'n 100 jaar achter." Ik ging natuurlijk niet zomaar mee, ik wilde helemaal niet weg van aarde. Ze leek van haar deal geen spijt van te hebben.

Ik dacht terug aan m'n kinderherinneringen in die droom en zag mezelf weer in mijn kleine kamertje op mijn hoogslaper. Ik zag ook mijn opa en oma, maar zij is al lang overleden. Ik dacht nog bij mezelf: "zij konden toch helpen"?

Toen ik wakker was wist ik niet waar ik was (ik ben ook net verhuisd, en mijn moeder heeft me gebracht met de auto dus daar kan de droom op wijzen). Na een paar seconden wist ik pas weer waar ik was en dat ik niet meer in de droom zat. Ik voelde me plotseling heel erg wakker en mijn hart klopte snel. Even later viel ik als een blok in slaap.

Kan iemand mij wat van deze rare, nare, verwarrende droom uitleggen?

Liefs