Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn zoon verdrinkt steeds

Veronique
9 jaar geleden

Goede morgen,

Sinds ik zwanger ben van mijn tweede droom ik steeds dat mijn eerste verdrinkt:

In 1 droom was ik samen met mijn moeder en mijn man in diens geboorteland. We zaten op een hele grote en snelle boot. Mijn zoontje wilde perse niet dat we hem vast hielden. Mijn man zegt tegen me dat ik hem los kan laten. Er komt opeens een rukwind en ik zie mijn kleine naar de bodem van de zee zakken. Ik schreeuw tegen mijn man dat hij nu moet springen, ik ben in paniek en ik schrik wakker.

Afgelopen nacht droom ik dat ik samen met mijn zus, mijn man en mijn zoon over een troebel water vaar. Het is een klein huurbootje en volgens mij hebben we net een rondvaart door Amsterdam er op zitten. Mijn man staat aan het roer en we varen richting open water.
Mijn zoontje wil wederom niet vast gehouden worden ondanks dat mijn zus haar best doet hem vast te houden....mijn man zegt wederom hem los te laten. De kleine rent de boot uit, gaat een stukje door het troebel water dat opeens ondiep bleek. Mijn zus en ik rennen achter hem aan maar hij rent zo een zwembad, gevuld met helder water in en hij zakt naar de bodem! Deze keer duik ik er zelf achteraan en trek ik hem aan zijn haren naar boven en kan ik hem gelukkig redden. Herinner me dat ik mijn zoon stevig vast houdt en enorm kwaad ben op mijn man. Daarna wordt ik wakker.

Vind deze dromen enorm angstig. Waarschuwen ze mij? Ik ben zelf op de leeftijd die mijn zoontje nu heeft, op een haar na verdronken in troebel water, mijn moeder kon me ook net op tijd boven halen. Is het mijn eigen angst?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!