Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zoontje overreden door vrachtwagen

Martin
9 jaar geleden

Dag allemaal,

Ik ben een volwassen (?) man van 39, getrouwd en twee kinderen, een zoon van 5 en een dochter van 2.
Kort geleden had ik een gruwelijke droom, die ik maar niet kan vergeten. De droom zelf was eigenlijk helemaal niet zo erg, alleen op het allerlaatst gebeurde er iets verschrikkelijks (zoals de titel al verklapt).

Ik was samen met mijn vrouw, kinderen en schoonouders aan het rijden. Mijn schoonvader zat achter het stuur. We kwamen langs een militair voertuig dat langs de weg stond. Dit is een van mijn hobby's, dus we stopten om dit te bezichtigen. Het bleek allemaal niet zo interessant, dus we besloten al snel weer weg te gaan. We moesten via een oprit de snelweg oprijden. Op die oprit stond ook een grote vrachtwagen, deze ging ook rijden. Mijn zoontje wilde graag naast deze vrachtwagen rennen en dit mocht van de chauffeur (erg belangrijk: de chauffeur wist dus dat mijn zoontje daar liep!).

Net op het moment, dat ik het wel welletjes vond, zag ik dat de vrachtwagen ineens begon in te voegen! Ik dacht nog bij mezelf "wat doet die idioot nou, hij weet toch dat mijn zoontje daar loopt!"
Op dat moment verdween mijn zoontje onder de vrachtwagen. Niet direct onder de wielen, maar precies het gedeelte tussen de voorwielen en de achterwielen. Mijn schoonvader zei meteen heel droog "Ja, die is er geweest" zonder verdere emotie. Ik hoopte nog dat mijn zoontje aan de andere kant nog levend tevoorschijn zou komen omdat hij dus niet direct onder de wielen terecht was gekomen, maar toen de andere kant van de vrachtwagen in beeld kwam, zag ik het meest verschrikkelijke beeld wat ik ooit heb gezien: Op de wielen zat een soort roodbruine smurrie en bovenaan het spatbord hing nog een stuk van zijn t-shirt met wat smurrie eraan. Hij was dus toch verpletterd...

Toen werd ik wakker en het gekke was, dat ik niet eens in paniek was. Mijn hartslag was niet bijzonder hoog en ik was niet benauwd, wat ik meestal wel heb na een nachtmerrie. Gelukkig was het maar een droom en is mijn zoontje nog springlevend, maar dit beeld kan ik maar niet vergeten. Daardoor heb ik nu weleens moeite met in slaap te komen.

Waarschijnlijk is deze droom ontstaan, doordat ik een paar dagen daarvoor tijdens het autorijden eens zo boos op mijn zoontje was (hij bleef maar doorzeuren), dat ik plotseling op de rem trapte om hem een uitbrander te geven. Daarbij zag ik echter over het hoofd, dat hij zijn gordel nog niet om had waardoor hij hard met zijn hoofd tegen de voorruit knalde. Gelukkig heeft hij daar niets lichamelijks aan over gehouden, maar achteraf besef ik wel dat dat veel ernstiger af had kunnen lopen. Ik ben ook erg van mezelf geschrokken, ben boos op mezelf en schaam me ervoor. Daar ondervind ik nu dus kennelijk de gevolgen van. Als iemand weet, of er manieren bestaan om van dit beeld af te komen, hoor ik het graag.

Dank u voor de aandacht,
Martin

claris
9 jaar geleden

Ik weet het niet maar misschien helpt het als je jezelf vergeeft,wat er gebeurt is in de auto.
Je bent er blijkbaar erg van geschrokken datu is ook logisch.
Je zal zoiets ook nooit weer doen toch.
Succes!!