Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gekke dieren die me opeten.

itske
9 jaar geleden

Hoi, mijn dochtertje van 7 heeft de meest gekke nachtmerries. Ze beginnen grappig maar eindigen echt griezelig. Meestal gaat het om banale dieren zoals een krab of krekel die groot zijn en haar willen opeten. Wij hebben een doodnormale gezinssituatie maar mijn dochter is wel een " doormaler". Iemand die over alles veel nadenkt en piekert. Ze heeft een eindeloze fantasie en is heel dromerig. Weet er iemand wat dit zou kunnen betekenen?

9 jaar geleden

Kinderen kunnen een levendige fantasie hebben. Dat komt omdat ze nog veel moeten leren (veel nog onbekend is) er nog genoeg voor de kindjes te ontdekken valt. Het onderbewuste wordt in de slaap verwerkt en dit kan in een droom vreemde vormen aannemen. Ik denk ook niet dat het nodig is om elke droom van je kind te laten analyseren. Het is puur verwerking en dat is ook het geval bij het doormalen. Het is wel nodig dat ze wat ze in haar hoofd heeft kan uitspreken naar je toe, zodat de gedachten oplossen.

Dieren in een droom staan voor fysieke eigenschappen en primitieve verlangens, afhankelijk van het beest waar je van droomt. Dieren symboliseren het ongetemde en onbeschaafde gedeelte van jezelf. Wanneer je dus droomt dat je met een dier vecht, suggereert dit dat je een verborgen aspect van jezelf probeert te verdringen en terug te sturen naar het onbewuste. Als het over eten gaat, dan heeft men voeding nodig. Je kan het ook zien als spirituele voeding. Je neemt het tot je en maakt iemand bewust.
Een droom over insecten duidt dat er kleine irritaties in de weg staan. Maar de insecten van je dochter wordt groter en daarmee maakt ze van een mug een olifant. Daarom is het zaak dat je zo veel mogelijk ventileert en feedback krijgt.